حمله به کنگره؛ رسانه: ترامپ در آن روز مانع پیشروی هوادارانش نشد

© REUTERS / Stephanie Keith حمله به کنگره؛ رسانه: ترامپ در آن روز مانع پیشروی هوادارانش نشد
حمله به کنگره؛ رسانه: ترامپ در آن روز مانع پیشروی هوادارانش نشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
عضو شوید
رسانه امریکایی می‌گوید که رئیس‌جمهور پیشین امریکا، در روز که هوادارانش کنگره را به تصرف خود درآوردند، با وجود درخواست جمهوری‌خواهان، حاضر به بازگشتاندن آنها نشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، در روز ناآرامی‌های پایتخت در ششم جنوری، یک مکالمه تلفونی «تند» بین ترامپ و کوین مک‌کارتی رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان انجام شد، که طی آن وی از ترامپ خواست تا مانع پیشروی آشوبگران شود، اما گفته می‌شود که ترامپ از این کار خوداری کرده است.

جلسه استیضاح ترامپ در مجلس سنا آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
جلسه استیضاح ترامپ در مجلس سنا آغاز شد

ترامپ گفت: کوین، من فکر می‌کنم که این افراد بیش از شما از نتایج انتخابات ناراحت هستند.

جمهوری‌خواهانی که این مکالمه را شنیده بودند گزارش دادند که این مکالمه در لحن بسیار بالایی انجام شد، مک‌کارتی فریاد می‌زد که معترضین سعی دارند از طریق پنجره‌ها وارد دفتر او شوند.

روز شنبه سیزدهم فبروری سنای امریکا جلسه استیضاح ترامپ را آغاز کرد.

در ششم جنوری طرفداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین امریکا، به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند و سالون سنا را محاصره کردند. در نتیجهٔ این اعتراضات، جلسه‌یی که قرار بود نتایج انتخابات را تایید کند نیمه‌تمام ماند. بر اساس این نتایج انتخابات دونالد ترامپ انتخابات را به جو بایدن باخته است اما از پذیرش نتایج سر باز می‌زند. پس از پایان این اعتراض خشونت‌بار که کشته و زخمی نیز بر جای گذاشت، کنگره امریکا این نتایج را تایید کرد. مجلس نمایندگان کنگره ترامپ را به اتهام «تحریک شورش» استیضاح کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала