زیان هنگفت بازرگانان در پی آتش‌سوزی هرات/ رئیس جمهور از نبود زیربناها در گمرک آگاه بود

© F. MASh زیان هنگفت بازرگانان در پی آتش‌سوزی هرات/ رئیس جمهور از نبود زیربناها در گمرک آگاه بود
زیان هنگفت بازرگانان در پی آتش‌سوزی هرات/ رئیس جمهور از نبود زیربناها در گمرک آگاه بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
عضو شوید
رئیس اتاق بازرگانی و سرمایه گذاری هرات گفت: در پی آتش سوزی در اسلام قلعه بازرگانان متحمل زیان فراوانی شدند که تا خاموشی آتش نمی‌توان میزان دقیق آن را ارزیابی کرد.

سخنگوی گمرک ایران: برای افراد که در گمرک اسلام قلعه بودند راه را به سوی ایران باز کردیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
سخنگوی گمرک ایران: برای افراد که در گمرک اسلام قلعه بودند راه را به سوی ایران باز کردیم
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یونس قاضی زاده رئیس اتاق بازرگانی و سرمایه‌گذاری هرات درباره آتش سوزی گسترده در مزر اسلام قلعه گفت: بازرگانان و سرمایه‌گذاران هرات بارها نگرانی‌ خود را مبنی بر نبود زیربناها و تاسیسات گمرکی به مسئولان محلی و رئیس جمهور ابراز داشته بودند، اما هیچ توجهی به این هشدارها از سوی مقامات دولتی نشده است.

وی افزود: در آتش سوزی امروز میلیون ها دالر به بازرگانان زیان وارد شده است.

قاضی زاده تاکید کرد: میزان خسارت زیاده بوده و همه مواد نفتی، گازی و مواد غذایی موجود در گمرک در حال از بین رفتن است. 

وی ادامه: هنوز علت این آتش سوزی مشخص نشده است و این حادثه ضربه بزرگی به اقتصادی افغانستان وارد خواهد کرد. 

نوید احمد وفا مسئول اتحادیه مواد نفتی و گاز مایع هرات در این مورد گفت: همه واردکنندگان مواد نفتی امروز خسارت هنگفتی را متحمل شده و تا خاموش نشدن آتش نمی توان میزان دقیق خسارت به بخش خصوصی را ارزیابی کرد. 

وی افزود: اسنادی در دست داریم که نشان می دهد که سهل انگاری مسئولان گمرک باعث بروز این حادثه بوده است.

بازرگانان هراتی نیز می‌گویند: بارها نسبت به خطر بزرگی که در کمین گمرک بوده به مسئولان مربوطه هشدار داده بودند، اما این آنها اقدامی در این زمینه انجام ندادند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با اشاره به اینکه والی هرات پس از آغاز آتش سوزی همه منابع را برای خاموش کردن این اتش بسیج کرده است، گفت: تلاش برای جلوگیری از گسترش آتش در گمرک هرات آغاز شده  و با تمام نهاد های خارجی در هرات تماس گرفته شده است  و از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران کمک خواسته شده است تا از طریق مناطق مرزی خود با امکانات پیشرفته در امر خاموش کردن اتش همکاری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала