هیلی: نباید به حرف‌های ترامپ گوش می‌کردیم

© AP Photo / Cliff Owenنیکی هیلی: نباید به حرف‌های ترامپ گوش می‌کردیم
نیکی هیلی: نباید به حرف‌های ترامپ گوش می‌کردیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
عضو شوید
سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل با بیان اینکه به اعتقاد او دونالد ترامپ بعد از حمله به کنگره آمریکا در ششم جنوری، دیگر هرگز نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد، گفت: فکر نمی‌کنم او بتواند. او اعتبار و شهرتش را از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و یکی از هواداران و نزدیکان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور از اقدام‌های وی در روزهای پایانی حضورش در کاخ سفید انتقاد کرد. 

وی در مصاحبه با وب‌سایت پولیتیکو گفت: «‌ترامپ‌ نباید به راهی که رفت قدم می‌گذاشت و ما نباید از او دنباله‌روی می‌کردیم و به او گوش می‌دادیم.»

هیلی با فاصله گرفتن از اقدامات رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: او ما را ناامید کرد و فکر نمی‌کنم که او دیگر در مسیر پیش رو حضور داشته باشد.

دموکرات‌ها: اگر ترامپ محکوم نشود، یورش به کنگره تکرار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2021
دموکرات‌ها: اگر ترامپ محکوم نشود، یورش به کنگره تکرار می‌شود

او گفت که این رئیس جمهوری سابق آمریکا "در حال حاضر هرگونه زیست‌پذیری سیاسی که قرار بود داشته باشد، از دست داده است" و پیش‌بینی کرد که دیگر نامزد این پست فدرال نشود.

این سیاستمدار 49 ساله جمهوری‌خواه ادامه داد: «ما نباید اجازه دهیم که چنین چیزی دوباره اتفاق بیفتد.»

هیلی که پیشتر فرماندار ایالت کارولینای جنوبی بوده، علاقه‌اش را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 ابراز کرد.

وی گفت: «بسیاری از انتخاب‌کنندگان جمهوری‌خواهان همچنان طرفدار ترامپ هستند. این گروه نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس و سنا را که علیه ترامپ موضع‌گیری می‌کنند آشکارا تهدید می‌کنند‌ و این مرا بیزار می‌کند.»

هیلی همچنین گفت: «‌من هرگز فکر نمی‌کردم که ترامپ این‌طور عوض شود...کسی که با او همکاری می‌کردم، کسی نیست که از زمان بعد از برگزاری انتخابات رفتارش را زیر نظر دارم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала