آلمان بر ادامه حضور نظامی در افغانستان تأکید دارد

© AP Photo / Odd Andersen آلمان بر ادامه حضور نظامی در افغانستان تأکید دارد
 آلمان بر ادامه حضور نظامی در افغانستان تأکید دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
عضو شوید
وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه مذاکرات صلح تا مهلت خروج نیروهای خارجی از افغانستان به نتیجه نمی‌رسد بر تمدید ماموریت نظامیات آلمانی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در صحبت با نشریه گروه رسانه‌ای «فونکه»  با اشاره به پایان زمان ماموریت نظامی این کشور در افغانستان تا ماه آینده میلادی، خواستار تمدید حضور این نیروها در افغانستان شد.

ماس با مخالفت خروج نیروها از افغانستان در زمان تعیین شده، یعنی پایان ماه آپریل و ضرورت ادامه حضور نیروهای خارجی تا به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان گفت که تا این زمان مذاکرات موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

آلمان خواستار تغییر سیاست امریکا در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2021
آلمان خواستار تغییر سیاست امریکا در قبال افغانستان شد

وزیر خارجه آلمان گفت: به این دلیل ما باید تمدید حضور نظامی در افغانستان برای سناریوهای مختلف در این کشور آماده باشیم.

براساس گزارش این رسانه، در حال حاضر 1300 نظامی آلمانی در قالب ماموریت جمایت قاطع برای آموزش، کمک و مشاوره به نیروهای امنیتی افغان در این کشور حضور دارند.

ماس پیش از این نیز تاکید کرده بود:«خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان باید به پیشرفت در روند صلح با طالبان وابسته باشد نه به فرارسیدن مهلت تعیین شده برای خروج نیروها در پایان ماه آوریل».

این در حالی است که سطح نیروهای آمریکایی با کاهش به 2500 نفر به پایین‌ترین سطح خود در دو دهه اخیر تقلیل یافته و رئیس جمهور افغانستان نیز تاکید دارد که نیروهای ناتو بدون اطلاعات، نیروی هوایی و دیگر حمایت‌های آمریکا قادر به ادامه ماموریت خویش در افغانستان نیستند.

از سوی دیگر نیز دولت بایدن تاکید کرد که امکان دارد مهلت خروج نیروها از افغانستان تا پایان ماه آوریل را کنار بگذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала