اعتراض در زندان هرات به خشونت کشیده شد

زندان هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
عضو شوید
مقام‌های صحی ولایت هرات می‌گویند که به دنبال درگیری زندانیان و محافظان زندان مرکزی این ولایت، دست‌کم دو نفر زخم برداشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، برخی منابع در هرات می‌گویند که اعتراض زندانیان هرات به خشونت کشیده شده است و مامورین زندان جهت خاموش ساختن اعتراضات، شلیک کرده‌اند.

محمدرفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت عامه هرات، به رسانه ها گفته است که دو زخمی برای درمان به شفاخانه حوزه‌ای ولایت هرات انتقال یافته‌اند.

 به گفته او، یک سرباز پولیس که با ضربات چاقو زخم برداشته و یک زندانی که با شلیک مرمی زخمی شده، از زندان مرکزی برای درمان به شفاخانه انتقال یافته‌اند.

شورش در زندان هرات؛ 8 زندانی جان باختند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2020
شورش در زندان هرات؛ 8 زندانی جان باختند

حوالی ساعت ۸ صبح روز شنبه، بیست‌وپنجم دلو، صدای شلیک گلوله از داخل زندان هرات به گوش رسید. گواهان رویداد می‌گویند که صدای شلیک‌های پی‌هم را شنیده‌اند.

رگ‌بار گلوله و شلیک‌هایی که برای مهار شورش انجام شد، نگرانی ساکنان مناطق مسکونی اطراف زندان هرات را به دنبال داشته است. تاکنون مقام‌های اداره محلی هرات و مسوولان زندان این ولایت در پیوند به علت و چگونه‌گی شورش در زندان چیزی نگفته‌اند.

پیش از این در ماه عقرب امسال نیز در پی شورش زندانیان در زندان مرکزی هرات، هشت زندانی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند. در آن رویداد، زندانیان بلاک پنجم زندان دست به شورش زدند و بخش‌هایى از این بلاک را به آتش کشیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала