خواست حکمتیار از بایدن: عملکرد دولت افغانستان را بررسی کنید

© Sputnik / JAKحکمتیار
حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی افغانستان از دولت جدید آمریکا خواست تا به‌جای بررسی تعهدات طالبان در توافقنامه قطر عملکرد دولت افغانستان را مورد بررسی قرار دهد.

گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در افغانستان دولت این کشور را مانع صلح دانست و تاکید کرد که در صورت استعفای دولت هیچ مانعی برای ایجاد صلح وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به قصد دولت بایدن برای ارزیابی توافقنامه قطر گفت که کاخ سفید به‌جای بررسی تعهدات طالبان در این توافق باید عملکرد دولت افغانستان را بررسی نماید.

 پنتاگون: تصمیم ترامپ برای کاهش نیروها از افغانستان بازنگری می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2021
پنتاگون: تصمیم ترامپ مبنی بر کاهش نیروها از افغانستان بازنگری می‌شود

حکمتیار پیش از این نیز بارها ضمن انتقاد از عملکرد دولت افغانستان خواستار تشکیل دولت موقت در این کشور شده بود.

رهبر حزب اسلامی همچنین تاکید کرده بود که گروه طالبان نظام کنونی را نمی‌خواهد و ایجاد دولت موقت را تنها راه برقراری صلح در افغانستان خوانده بود.

پیش از این نیز «شیر محمد عباس استانکزی» عضو ارشد تیم مذاکراتی طالبان گفته بود که اگر اشرف غنی استعفا بدهد این گروه نیز آماده است درباره دولت جدید مذاکره کند.

کاخ سفید در بیانیه ای از قصد دولت جو بایدن برای بازنگری پیرامون توافقی خبر داد که میان دولت ترامپ و طالبان در افغانستان منعقد شده است.

مطابق توافقنامه صلحی که بین دولت دونالد ترامپ و گروه طالبان در دوحه امضا شد، آمریکا متعهد شده بود که در صورت حصول تمام شرایط مندرج در این توافقنامه، نیروهای خارجی مستقر در افغانستان، تا ابتدای ماه مه این کشور را ترک کند.

با این حال، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نخستین دیدارش از پنتاگون، گفت که خروج کامل نیروهای ایالات متحده از افغانستان مطابق ضرب الاجل توافقنامه دوحه تا ابتدای ماه مه انجام نمی‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала