۵۰۰ تانکر در آتش سوزی گمرک اسلام قلعه سوخته‌اند/ احتمال جان باختن پنجاه تن

© F. MASh ۵۰۰ تانکر در آتش سوزی گمرک اسلام قلعه سوخته‌اند
۵۰۰ تانکر در آتش سوزی گمرک اسلام قلعه سوخته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
عضو شوید
در پی بروز انفجار ظهر امروز (شنبه) در یکی از مخازن گاز در محوطه گمرک اسلام قلعه افغانستان، آتش سوزی گسترده در این گمرک آغاز شد. 

پیام والی هرات در پیوند به آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
پیام والی هرات در پیوند به آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه + ویدیو 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مهرالله بلوچ، کمیسار بندر اسلام قلعه می‌گوید که در آتش‌سوزی امروز در این بندر، بیش از ۵۰۰ تانکر گاز و تیل سوخته‌اند.

به‌گفتۀ او، تاکنون (۰۶:۰۰ شام، شنبه) آتش‌سوزی خاموش نشده‌است.

در همین حال، جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات می‌گوید، که در این آتش‌سوزی ۱۷ نفر دچار سوختگی شده‌اند و به درمانگاه‌ها انتقال داده‌ شده‌اند.

این آتش‌سوزی حوالی ساعت سه پس از چاشت امروز در بندر اسلام‌قلعه، مرز میان ایران و افغانستان، آغاز شد. تاکنون علت این آتش‌سوزی روشن نشده‌است.

سید وحید قتالی، والی هرات می‌گوید، که امکانات مورد نیاز برای مهار این آتش‌سوزی در این ولایت وجود ندارد و به‌همین علت از حکومت ایران و نیروهای پشتیبانی قاطع کمک خواسته است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات نیز می‌گوید، که در این آتش‌سوزی خسارات هنگفت مالی به سرمایه‌گذاران وارد شده‌است اما تاهنوز خسارات برجا مانده از این آتش‌سوزی مشخص نیست.

در همین حال، منابع محلی از احتمال جان باختن بیش از ۵۰ نفر در آتش‌سوزی گسترده گمرک «اسلام‌قلعه» در نزدیکی مرز مشترک افغانستان و ایران خبر می‌دهند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از تماس استاندار هرات در افغانستان با استاندار خراسان رضوی و درخواست کمک به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر به تاسیسات و همچنین حاضران در محوطه گمرک خبر داد. 

باز نگهداشتن مرز اسلام قلعه - دوغارون به روی کامیون‌ها، خودروها و افراد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: بلافاصله اقدام اولیه جهت ارائه تسهیلات بیشتر به افراد و خودروهای گرفتار شده در منطقه آتش سوزی هماهنگی شد و سرکنسولگری ایران در هرات طی تماس‌هایی با مقامات این استان، از جمله استاندار ابعاد حادثه را مورد بررسی قرار داد همچنین با هماهنگی وزارت امور خارجه و مرزبانی و سایر دستگاه‌های ذیربط مرز اسلام قلعه – دوغارون به روی کامیون‌ها، خودروها و افرادی که برای گریز از آتش سوزی به سمت مرزهای کشورمان گریخته بودند باز نگهداشته شد. 

خطیب زاده اضافه کرد: همچنین ایران برای کمک به آسیب دیدگان و زخمیان احتمالی حادثه، تدابیری اتخاذ کرده است و تماس بین مقامات ذیربط دو کشور در این ارتباط در جریان است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала