دیدگاه دانشمندان درباره تاثیر «مثلث برمودای فضا» بالای زمین 

CC BY-SA 3.0 / David Broad / Exumas Island (Cropped Photo)دیدگاه دانشمندان درباره تاثیر «مثلث برمودای فضا» بالای زمین 
دیدگاه دانشمندان درباره تاثیر «مثلث برمودای فضا» بالای زمین  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
عضو شوید
مثلث برمودای فضا که یکی از خطرناک‌ترین مناطق تابشی کیهان است، با جزئیات بی پیشینه ای آشکارسازی شد.
The Bermuda Triangle - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2016
رمز و راز جدید مثلث برمودا روشن شد + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اکسپرس، یک شکاف غیرمعمول در میدان مغناطیسی زمین وجود دارد به اندازه ایالات متحده که در بالای امریکای جنوبی و اقیانوس اطلس جنوبی قرار دارد.

در میدان مغناطیسی زمین، «به اندازه قاره امریکا»، در امریکای جنوبی و اقیانوس اطلس جنوبی یک شکاف غیر معمول وجود دارد. وقتی ماهواره ها از این ناهنجاری عبور می کنند، خود را در ناحیه ای از اشعه می بینند که «شدت آن از هرجای دیگر مدار بیشتر است». این منطقه که به نام ناهنجاری اقیانوس اطلس جنوبی (SAA) یا «مثلث برمودای فضا» نیز شناخته می شود، این مثلث در نقطه ای قرار دارد که میدان مغناطیسی سیاره به ویژه ضعیف است.

 جان تاردونو پروفسور ژئوفیزیک در دانشگاه راچستر می گوید: ""من این اسم را دوست ندارم، اما منطقه دارای قدرت میدان ژئومغناطیسی کمتری است، که در نهایت باعث می شود ماهواره ها در برابر اشعه بسیار آسیب پذیر شوند و تا حدی که سفینه های فضایی هنگام عبور از این ناهنجاری می توانند آسیب جدی ببینند".

معمولاً میدان مغناطیسی زمین از سیاره ما از ارتفاع یک کیلومتری تا 60 هزار متری محافظت می کند. اما در ناهنجاری اقیانوس اطلس جنوبی، ماهواره ها به طور فعال توسط پروتون هایی با انرژی بیش از 10 میلیون الکترون ولت بمباران می شوند.

در روزهای اولیه راه اندازی ایستگاه بین المللی فضایی، این ناهنجاری باعث اختلال در عملکرد رایانه های فضانوردان شد و خدمه مجبور به خاموش کردن سیستم های پردازنده خود شدند. فضانوردان نیز از اشعه رنج می بردند. برخی گزارش دادند، که نقاط سفید عجیبی را جلوی چشم خود دیده اند. از آن زمان، دانشمندان تمام اقدامات را برای محافظت از آنها انجام دادند.

به گفته ویگیا کوانگ و اندرو تانگبورن دانشمندان ناسا، این ناهنجاری نه تنها به غرب مهاجرت می کند، بلکه از نظر اندازه نیز رشد می کند. طی پنج سال، این منطقه می تواند 10 درصد در مقایسه با مقادیر 2019 رشد کند. جولین اوبرت، از انستیتوی فیزیک زمین پاریس گفت، که برای رسیدن به نتیجه گیری نهایی، تحقیقات بیشتری لازم است. با این حال، وی هشدار داد که پیش بینی تکامل هسته زمین برای چندین دهه آینده غیرممکن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала