سپاسگزاری وزارت خارجه افغانستان از همکاری ایران در خاموش کردن آتش سوزی گمرک اسلام قلعه

© Facebook Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) tSp1onsorne3ueddh سپاسگزاری وزارت خارجه افغانستان از همکاری ایران در خاموش کردن آتش سوزی گمرک اسلام قلعه
سپاسگزاری وزارت خارجه افغانستان از همکاری ایران در خاموش کردن آتش سوزی گمرک اسلام قلعه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه افغانستان از اقدام و همکاری به موقع مقام های ایرانی در راستای مهار آتش سوزی سپاسگزاری کرد. 
زیان هنگفت بازرگانان در پی آتش‌سوزی هرات/ رئیس جمهور از نبود زیربناها در گمرک آگاه بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
زیان هنگفت بازرگانان در پی آتش‌سوزی هرات/ رئیس جمهور از نبود زیربناها در گمرک آگاه بود

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز یکشنبه ۲۶ دلو ۱۳۹۹ نوشت: وزیر امور خارجهٔ افغانستان، مراتب تأثر عمیق خویش را در پیوند به وقوع آتش‌سوزی بزرگ در منطقهٔ گمرک اسلام‌قلعهٔ ولایت هرات ابراز داشت. در این رویداد ناگوار، شماری از هموطنان ما زخمی شده و صدها واسطهٔ نقلیه سوخته است.  
در ادامه اعلامیه ای وزارت خارجه افغانستان آمده است، که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجهٔ جمهوری اسلامی افغانستان، از اقدام و همکاری به‌موقع مقامات کشور دوست جمهوری اسلامی ایران در راستای مهار آتش‌سوزی، جلوگیری از خسارات بیشتر، و همچنان گشودن مرز و انتقال بیش از یکهزار واسطهٔ نقلیه به خاک ایران، صمیمانه سپاسگزاری و قدردانی کرد.
در این اعلامیه همچنان آمده است، که وزیر امور خارجه، از تلاش‌های به‌موقع والی و مقامات محلی هرات و همچنان تشریک مساعی میان اردوی ملی، پولیس ملی، قطعات سرحدی، کماندو، محافظت عامه و سایر نهادهای محلی در راستای آتش‌نشانی و جابجایی وسایط ستایش نمود.
در پایان این وزارت افزوده است، که وزارت امور خارجهٔ افغانستان، مراتب همدردی خویش را با خانواده‌های زخمیان و متضررین ابراز نموده، در راستای خاموش سازی آتش‌سوزی و جلوگیری از خسارات بیشتر به دارایی هموطنان ما، به تلاش‌ها و هماهنگی‌هایش با نهادهای دولتی و جانب کشور دوست ایران ادامه خواهد داد.

یادآوری می کنیم، که براساس اعلام مقامات افغانستان حدود ساعت ۱۲:۳۰ دیروز یک تانکر گاز در گمرک اسلام قلعه، افغانستان منفجر و پس از آن آتش سوزی بزرگی آغاز شد که در آن نزدیک به پنجصد موتر سوخته است. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала