واکنش تند نور به سخنان حکمتیار: حکمتیار و نفرت، دو پدیده هم‌زاد

© Sputnikواکنش تند نور به سخنان امروز حکمتیار: حکمتیار و نفرت، دو پدیده هم‌زاد
واکنش تند نور به سخنان امروز حکمتیار: حکمتیار و نفرت، دو پدیده هم‌زاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
عضو شوید
والی پیشین بلخ در پاسخت به سخنان رهبر حزب اسلامی نوشته است، که سخنان امروز حکمتیار اوج عقده‌مندی، بیچارگی و خبث درونی او را نشان می‌دهد.

گلبدین حکمتیار در برابر حکومت اعلام جنگ کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
گلبدین حکمتیار در برابر حکومت اعلام جنگ کرد
به گزارش اسپوتنیک، عطا محمد نور والی پیشین بلخ در پاسخ به سخنان امروز گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در صفحه فیسبوکش نوشته است: مقاومت ما ایستادگی بود برای دفاع از وطن، اما آن طرف حکمتیار هفتاد هزار فرزندان این وطن را قتل عام کرد.
او افزوده است: ما هیچ گاه این میهن را ترک نکردیم و برای دفاع ازین سرزمین با بهای خون خود ایستادگی نمودیم، اما حکمتیار در آغوش بادارانش‌ در بیرون از کشور لمیده بود. مقاومت روایت بخشی از تاریخ کشور است، اما این آقای فراری روایت اش جز خشونت، نفرت، انزجار، قتل عام، مزدوری و صدا شدن برای بیگانه‌ها چه بوده است؟
در ادامه عطا محمد نور نوشته است: کسی که قدرت طلبی و غرور کاذب اش او را به قصاب کابل شهرت بخشید و آرمانش خلاصه شده بود به راکت پراگنی بالای کابل و ویرانی سرزمین، حکایت فرار کردن و شکست‌هایش زبان‌زد همه است. اما ما هیچگاه نه شکست خوردیم و نه هم فرار کردیم.
او می افزاید: همانگونه که با افتخار از مردم و سرزمین خود با مقاومت تاریخی و مقدس دفاع کردیم، فاتحانه وارد کشور شدیم و نظام نوین را پی‌ریزی نمودیم. اما حکمتیار پس ازسالها فرار و مسکن گزینی در دربارهای آن‌ سوی مرز، سر تسلیم فرونهاد و تا کنون در قصری که از بیت المال کرایه اش پرداخت می‌گردد، زندگی می‌کند.
والی پیشین بلخ نوشته است: حکمتیار از درون خانه کرایی حکومت که توان بیرون شدن از آنجا را ندارد، طرح بر اندازی نظام را مطرح می‌‌کند، چقدر خنده آور است.
در پایان نور نوشته است: حکمتیار مطلع باشد همانگونه که مقاومت اول را پیروزمندانه به موفقیت رسانیدیم، مقاومت دوم را درصورت نیاز و برای دفاع از کشور و مردم شکل خواهیم داد.

یادآوری می کنیم، که گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی امروز حکومت را به عهد شکنی در توافقی‌که با حزب اسلامی دارد، متهم کرد و گفت، که «تا هنوز 30 هزار زندانی حزب اسلامی در زندان‌های حکومت افغانستان قرار دارند».

حکمتیار هشدار داد، که اگر زندانیان این حزب به‌زودی بدون قید و شرط آزاد نشوند، ارگ را محاصره می‌کند و قدرت را از غنی و اطرافیان‌اش می‌گیرد.

او گفت: «تیم ارگ، همان معامله را با حزب اسلامی دارد که رفقای پرچمی و خلقی‌اش داشت و ما ناگزیر هستیم به مبارزه ادامه دهیم».

 حکمتیار با حکومت پیمان صلح امضا کرده، در تشکیلات حکومتی، وزیر و والی و… دارد، ماهانه از حکومت مبلغ هنگفتی پول دریاف می‌کند و امنیت‌اش از سوی نیروهای امنیتی تأمین می‌شود؛ اما همواره از طالبان حمایت می‌‌کند، حکومت را «دست‌نشانده» می‌خواند و و خواستار تشکیل دولت موقت می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала