حکمتیار: امریکا هیچ بدیلی به جز خروج از افغانستان ندارد

© Sputnik / JAKحکمتیار: امریکا هیچ بدیلی به جز خروج از افغانستان ندارد
حکمتیار:  امریکا هیچ بدیلی به جز خروج از افغانستان ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی افغانستان، گفته است که ایالات متحده امریکا، حتی بدون توافق با طالبان نیرو هایش را از افغانستان بیرون خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گلبدالدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی، در یک گردهمایی به مناسبت سی‌و دومین سالگرد خروج نیروهای شوروی پیشین از افغانستان، صحبت می‌کرد، گفت: "معاهدهٔ امریکا با طالبان مجبوریت و ضرورت خود امریکا است. امریکا هیچ بدیلی به جز خروج از افغانستان ندارد. قسمی‌که ترمپ گفته بود که حتی بدون توافق با طالبان نیرو هایش را از افغانستان بیرون خواهد کرد."

حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
خواست حکمتیار از بایدن: عملکرد دولت افغانستان را بررسی کنید

حکمتیار افزوده است که ایالات متحده یکی از جنگ‌های بدنام و پر هزینه خود را باخته است.
رهبر حزب اسلامی گفت: جو بایدن (رییس‌جمهور امریکا) در قسمت ادامۀ حضور نیرو های امریکایی در افغانستان، نباید اشتباه باراک اوباما، رییس‌جمهور پیشین امریکا را تکرار کند.
وی گفته است: فشار‌ها نمی‌توانند طالبان را وادار به عقب‌نشینی از موضوع فعلی شان کند. طالبان نمی‌توانند بقای نیروهای خارجی در افغانستان را پس از ماه می و همچنان "بقای حکومت دست نشانده" را قبول کنند.
این درحالیست که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نخستین دیدارش از پنتاگون، گفت که خروج کامل نیروهای ایالات متحده از افغانستان مطابق ضرب الاجل توافقنامه دوحه تا ابتدای ماه مه انجام نمی‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала