Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

هالند یا امباپه؛ انتخاب سخت برای رئال در تابستان

© AFP 2023 / Pascal PAVANIکلیان امباپه بازیکن پی اس جی
کلیان امباپه بازیکن پی اس جی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
عضو شوید
رئال مادرید فکر می‌کند که می‌تواند در تابستان امسال امباپه یا هالند را جذب کند اما باید بازیکنی را انتخاب نماید که برای این تیم صرفه جویی داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک؛ رئال مادرید برای تابستان آماده می‌شود و همچنان فکر می‌کند تلاش‌هایی که در این فصل انجام می‌دهد، فرصت می‌دهد تا تغییرات گسترده‌ای را در پنجره نقل و انتقالات بعدی انجام دهد. برنامه این باشگاه مشخص است - تلاش برای امضای امباپه که گزینه اول محسوب می‌شود. اما از طرف پاریس حس می‌کنند که این عملیات به طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر می‌شود. اما در این بین چندین نام دیگر در دستور کار مادرید است، مانند کاماوینگا و هالند.

رئال اگر بداند که جذب امباپه غیر ممکن است، توجه خود را به جذب هالند به عنوان بهترین گزینه معطوف خواهند کرد.

هزینه امضای امباپه و هالند

از نظر هزینه خرید هر بازیکن، تفاوت زیادی بین امباپه و هالند وجود ندارد چون که در بازار ارزش شان مشابه است. مُهاجم فرانسوی به زودی وارد آخرین سال قراردادش با PSG می‌شود و احتمالاً هزینه آن در حدود 150 میلیون یورو خواهد بود - قیمت مشابه هالند که در 23 بازی این فصل 23 گل زده است.

تفاوت اصلی تا جایی که به رئال مادرید مربوط می‌شود، دستمزد امباپه خواهد بود. به هیچ وجه مادرید نمی‌تواند 37 میلیون یورو دستمزد خالص را که بازیکن در پاریس می‌گیرد پرداخت کند. اما دستمزد 12 میلیون هالند رقم پرداختی خوبی خواهد بود.

صورت حساب دستمزد تیمی در رئال مادرید 448 میلیون یورو است. با توجه به بودجه 617 میلیون یورویی باشگاه برای این فصل این رقم هنوز رقم بالایی می‌باشد. با این حال با پایان بحران و با وررشگاه جدید، این باشگاه امیدوار است که درآمد بیش از 800 میلیون یورو باشد.

منابع معتبر در بوروسیا دورتموند به رسانه دیاریو آ اس گفته شده است که هیچ توافقنامه امضا شده‌ای وجود ندارد که به هالند اجازه دهد با مبلغ 75 میلیون یورو در تابستان 2022 دورتموند را ترک کند اما یک قرارداد کلامی وجود دارد که فروش او را در آن پنجره نقل و انتقالات "تسهیل" می‌کند. این یک توافق شفاهی است که دورتموند با نماینده بازیکن مینو رایولا که مسئول بردن هالند از سالزبورگ به آنجا با شرایط بسیار مطلوب است، 20 میلیون یورو به اضافه 23 میلیون کمیسیون (هشت برای پدر بازیکن و 15 برای مینو رایولا). جلب هالند دور از دورتموند یک سال زودتر به عبارت دیگر امسال یک عمل گران‌تر خواهد بود اما مادرید مطمئن است که با توجه به تعداد باشگاه‌های برتر اروپا که برای جذب این بازیکن تلاش می‌کنند او در پایان انتقالش را با پول زیادی ترک خواهد کرد که شاید در سال 2021 و یا در 2022 انجام شود.

 

سه دلیل که چرا هالند گزینه جدی است.

رئال مادرید مخفیانه احساس اطمینان می‌کند که بهترین مکان برای جذب ستاره نارویژی است. به سه دلیل؛ اولین مورد این بازیکن است که اشاره کرده که دوست دارد برای رئال مادرید بازی کند. مارتین اودگارد، دوست نزدیک او در تیم ملی به خوبی می‌داند که هالند از رفتن به برنابئو لذت می‌برد. دوم اینکه، مینو رایولا پس از آنکه رابطه‌اش با فلورنتینو پرز در سال 2016 به دلیل تلاش ناموفق برای جذب پُل پوگبا به هم خورد، مشتاق است شروع به مذاکره با رئال مادرید کند. و سرانجام برای روابط طولانی مدت کاری که مدیرعامل بروسیا دورتموند هانس-خواکیم واتسکه با فلورنتینو پرز از آن لذت می‌برد. دورتموند به مادرید نسبت به مذاکره با سایر باشگاه‌ها اولویت می‌دهد. اگر امضای امباپه غیرممکن باشد انقلاب با هالند آغاز می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала