پاسخ ارگ به حکمتیار:‌ کسی با زور وارد ارگ شده نمی‌تواند

© Wikipediaپاسخ ارگ به حکمتیار:‌ کسی با زور وارد ارگ شده نمی‌تواند
پاسخ ارگ به حکمتیار:‌ کسی با زور وارد ارگ شده نمی‌تواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفته است که حق استفاده از زور فقط در انحصار نیروهای امنیتی افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه صبح کابل، دواخان مینه‌پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به سخنان اخیر گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی گفته است که به غیر از نیروهای دفاعی و امنیتی، هیچ شخص و گروه دیگری حق استفاده از زور را ندارد.

آقای مینه‌پال گفته است: «نظام کنونی بر اساس اراده‌ی ملت به میان آمده است. مشروعیت ملی و بین‌المللی دارد. مردم از نظام خود به گونهٔ کامل حمایت می‌کنند. مردم به دلیل تجربهٔ تلخ گذشته، در حمایت از این نظام ایستاده‌اند و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهند که با زور بر آن‌ها حکومت کرده و داخل ارگ شود. نیروهای امنیتی و دفاعی، مدافعان جمهوریت استند».

پیش از این، گلب‌الدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، هشدار داده بود که اگر حکومت افغانستان زندانیان این حزب را آزاد نکند، ارگ را محاصره و به حکومت مفسدان پایان خواهد داد.

آقای حکمتیار که در مراسم سالروز خروج نیروهای شوروی پیشین از افغانستان سخنرانی می‌کرد، گفت که بیش از ۳۰ هزار زندانی حزب اسلامی در زندان‌های افغانستان به‌سر می‌برند و ۱۰۰ تن دیگر نیز پس از امضای توافق‌نامه میان این حزب و حکومت بازداشت شده‌اند.

او با انتقاد از عدم آزادی زندانیان این حزب، خطاب به رییس‌جمهور غنی گفت: «با گوش‌های باز بشنوید، شما که حمایت نیروهای اجنبی مغرور تان ساخته است، در آینده‌ی نزدیک، شاهد تظاهرات پرشکوهی در جاده‌های کابل که به ارگ برسد خواهید بود. اگر عقل تان به سر تان نیاید، این حرکت منجر به این خواهد شد که بساط تان جمع شود».

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала