چین به امریکا: انگشت اتهام را در رابطه به پاندمی کرونا به سوی ما نگیرید

© AFP 2023 / Wang Zhaoچین به امریکا: انگشت اتهام را در رابطه به پاندمی کرونا به سوی ما نگیرید
چین به امریکا: انگشت اتهام را در رابطه به پاندمی کرونا به سوی ما نگیرید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
عضو شوید
سفارت چین در واشنگتن اعلام کرد که امریکا نباید انگشت اتهام را در شیوع پاندمی کرونا به سوی چین و دیگر کشورهای حامی سازمان جهانی صحت بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرده بود که نسبت به روش مورد استفاده سازمان جهانی صحت برای نتیجه‌گیری درباره منشا شیوع ویروس کرونا نگران است. سفارت چین در واشنگتن انتقاد کاخ سفید را از منشا ویروس کرونا رد کرد.

اظهارات تازه بایدن درباره روابط امریکا و چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2021
اظهارات تازه بایدن درباره روابط امریکا و چین

پیش از این، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا گفته بود که واشنگتن نسبت یافته‌های اولیه سازمان جهانی در مورد منشا ویروس کرونا نگران است و خواستار این که تا اطمینان حاصل شود که چین بر نظر متخصصان تأثیر نمی‌گذارد.

 در بیانیه سفارت چین در واشنگتن که روز یکشنبه منتشر شد آمده است: سازمان جهانی صحت یک سازمان معتبر و چند جانبه بین‌المللی در زمینه حفظالصحه است نه یک سازمان تفریحی که در آن به راحتی وارد و خارج شد.

در این بیانیه همچنان اشاره شده است که اقدامات اخیر امریکا به شدت موسسات چندجانبه را تضعیف کرده و به همکاری بین‌المللی در زمینه مقابله با ویروس کرونا لطمه زده است.

چین در این بیانیه ایالات متحده امریکا را ترغیب کرده است تا به جای اتهام زدن به دیگران، مسوولیت خود را در این سازمان در بالاترین سطح استاندارد با نگرشی جدی، شفاف و مسئولیت پذیر حفظ کند.

این بیانیه از امریکا خواسته است تا با اقدامات واقعی از کار سازمان جهانی صحت حمایت کرده و در مبارزه جهانی با ویروس کرونا کمک شایسته کند.

اظهارات سالیوان پس از آن منتشر شد که نشریه وال استریت ژورنال گفته که مقامات چینی از ارائه داده‌ها خام (اولیه) در مورد اولین موارد کرونا به متخصصان سازمان جهانی صحت امتناع کردند که این داده‌ها می‌تواند به تعیین زمان و چگونگی آغاز ویروس در کشور کمک کند.

گفتنی است که هیئت علمی متشکل از کارشناسان بین‌المللی سازمان جهانی صحت برای بررسی منشا ویروس کووید-19 در 14 جنوری ماه گذشته به ووهان چین سفر کردند. این هیئت به مدت 14 روز در قرنطین مانده و طی این مدت با کارشناسان و مقامات چینی نشست‌های به صورت آنلاین برگزار کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала