احضار سفیر امریکا در آنکارا به وزارت امور خارجه

© AP Photoاحضار سفیر امریکا در آنکارا به وزارت امور خارجه
احضار سفیر امریکا در آنکارا به وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
به دنبال بیانیه واشنگتن در مورد کشته شدن شهروندان ترکیه توسط اعضای حزب کردستان (پ ک ک) در عراق، امروز دوشنبه، دیوید ساترفیلد، سفیر آمریکا در ترکیه به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه می گوید که  "امروز دیوید ساترفیلد، سفیر ایالات متحده به وزارت ما احضار شد و واکنش ما نسبت به بیانیه امریکا (در مورد قتل شهروندان ترکیه در عراق) به شدیدترین شکل به او ابراز شد.

 ترکیه سفیر ایران در انقره را به وزارت خارجه احضار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2020
ترکیه سفیر ایران در انقره را به وزارت خارجه احضار کرد

پیشتر خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفته بود که 48 عضو حزب کارگران کردستان در جریان عملیات ضد تروریستی نیروهای مسلح ترکیه در شمال عراق کشته شدند. به گفته وی، اجساد 13 شهروند ترکیه ربوده شده توسط اعضای حزب کارگران کردستان در یکی از غارهای شمال عراق پیدا شده است.

وزارت امور خارجه امریکا با ابراز تاسف از کشته شدن شهروندان ترکیه در کردستان عراق، حمایت از ترکیه را به عنوان حمایت از یک متحد ناتو اعلام کرد و با خانواده های کشته شدگان در درگیری های اخیر ابراز همدردی کرد. وزارت امور خارجه امریکا همچنینافزود، اگر گزارش های مربوط به مرگ غیرنظامیان ترکیه به دست اعضای حزب کارگران کردستان تأیید شود، ایالات متحده این اقدامات را به شدیدترین شکل محکوم خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتقاد شدید از این واکنش امریکا، بار دیگر ایالات متحده را به حمایت از حزب کارگران کردستان متهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала