افغانستان کشور خشونت ها است

© AFP 2023افغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
منشی عمومی ناتو گفت گه افغانستان همچنان "سطح بالایی از خشونت" است.

به گزارش اسپوتنیک، در آستانه بحث در جلسه وزرای دفاع ناتو در 17 تا 18 فبروری مأموریت آینده در افغانستان، جنس استولتنبرگ منشی عمومی ناتو گفت که "سطح بالایی از خشونت" در افغانستان باقی مانده است.

 ناتو: ده هزار نظامی  خارجی به حضور در افغانستان ادامه می‌دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
ناتو: ده هزار نظامی به حضور در افغانستان ادامه می‌دهند

بروکسل می گوید: "ناتو به طور قابل توجهی حضور خود را در افغانستان تعدیل کرده است، اما مذاکرات صلح همچنان شکننده است و سطح خشونت غیر قابل قبول بالا است که میتوان از جمله حملات (غیرمترقبه) طالبان به غیرنظامیان نام گرفت" .

به گفته استولتنبرگ ، طالبان باید سطح خشونت را کاهش دهند و به تعهدات خود برای پایان همکاری با سازمان های تروریستی عمل کنند.

وی تأکید کرد: "افغانستان ه نباید دوباره به پناهگاه تروریست های بین المللی برای حمله به کشورهای ما تبدیل شود."

منشی عومی ناتو افزود: "ما زودتر از موعد آنجا را ترک نخواهیم کرد، اگرچه هیچ متحدی نمی خواهد بیش از زمان لازم در آنجا بماند."

پیش از این ، منشی ناتو به رئیس جمهور افغانستان اشرف غنی اطمینان داده بود که این اتحاد همچنان به نیروهای امنیتی این کشور کمک می کند تا "هرگز دیگر به پناهگاه تروریزم جهانی تبدیل نشود."

جلسه سران وزارت دفاع اتحاد اقیانوس اطلس شمالی در تاریخ 17 تا 18 فبروری در میان کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان برگزار می شود. پنتاگن گفت كه امریكا طبق دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا و برنامه تجدید نیروها، نیروهای نظامی خود را در افغانستان به 2.5 هزار نفر كاهش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала