رایزنی پاکستان با کشور های منطقه و آمریکا در مورد افغانستان

© Flickr / bm1632 رایزنی پاکستان با کشور های منطقه و آمریکا در مورد افغانستان
 رایزنی پاکستان با کشور های منطقه و آمریکا در مورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
پاکستان برای دستیابی به یک اتفاق نظر و اجماع در مورد وضعیت افغانستان، با دولت بایدن و همچنین کشورهای منطقه از جمله چین، روسیه و ایران در تماس است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پاکستان اعلام کرد تا زمان دستیابی به توافق سیاسی از طریق گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، از حضور آمریکا در افغانستان حمایت می کند.

یک مقام ارشد پاکستانی که خواست نامش فاش نشود، گفت: "ما نمی خواهیم این فرصت از بین برود. ما می خواهیم همه طرف ها به توافق عمل کنند.

به گفته وی، پاکستان خواستار عقب‌نشینی و خروج سیستماتیک و مسئولانه نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای بین المللی است. مهم‌ترین نکته عدم تکرار اشتباهات گذشته است.

قریشی: حل مسئله  افغانستان هدف مشترک آریکا و پاکستان است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2021
قریشی: حل مسئله افغانستان هدف مشترک آمریکا و پاکستان است

برخی مقامات می‌گویند پاکستان برای دستیابی به یک اتفاق نظر و اجماع در مورد وضعیت افغانستان، با دولت بایدن و همچنین کشورهای منطقه از جمله چین ، روسیه و ایران در تماس است.

پاکستان مراقب همه تحولاتی است که ممکن است از تصمیمات دولت جدید آمریکا و وزرای دفاع ناتو نشأت گیرد چرا که تأثیر مستقیمی بر افغانستان خواهد داشت.

پاکستان نه تنها توافق طالبان و ایالات متحده را تسهیل کرد بلکه در مذاکرات بین‌الافغانی نیز همین نقش را ایفا کرد.

گفتنی است، وزرای دفاع ناتو در حال آماده شدن برای یک جلسه مهم در این هفته هستند تا تصمیم بگیرند آیا نیروها را از مناطق درگیر جنگ در افغانستان تا ماه می خارج کنند یا خیر.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала