زیانمندان آتش‌سوزی هرات خواهان دریافت خسارت شدند

© Photo / Facebook account of Herat PGO زیانمندان آتش‌سوزی هرات خواهان دریافت خسارت شدند
 زیانمندان آتش‌سوزی هرات خواهان دریافت خسارت شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
زیان مندان و مالکان موترهایی که در آتش‌سوزی گمرک اسلام قلعه هرات اموال‌شان حریق شد، خواهان دریافت خسارت شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، زیانمندان آتش‌سوزی هرات دوشنبه، بیست‌وهفتم دلو، با حضور در یک گردهم‌آیی اعتراضی، از حکومت خواستند که معادل بهای اموال تخریب شده، برای‌شان خسارت پرداخت کند. معترضان ادعا دارند که بر اساس قانون گمرکات، مواد نفتی باید طی شش ساعت از گمرک خارج شود، اما هزاران تانکر مواد سوختی، مواد خوراکی و مواد ساختمانی، ۱۰ تا ۲۰ روز به دلیل موجودیت فساد در گمرک، متوقف مانده‌اند.

نعمت‌الله محمودی، از موترداران، به ۸صبح می‌گوید باید برایش خسارت پرداخت شود و مقصر آتش‌سوزی، مسوولان گمرک هرات هستند که «فساد و کارشکنی» آنان، سبب گسترش آتش و افزایش خسارت مالی شد.

 کار در گمرک مرزی اسلام‌قلعه هرات موقتا متوقف می‌شود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
کار در گمرک مرزی اسلام‌قلعه هرات موقتا متوقف می‌شود

محمدزمان عزیزی، یکی دیگر از راننده‌گان هراتی، خواهان پرداخت خسارت موترش توسط حکومت است و می‌گوید که آنان تمام دارایی‌شان را از دست داده‌اند. از جانب دیگر، والی هرات و مقام‌های هیأت اعزامی وزارت مالیه می‌گویند رهبری حکومت در پیوند به پرداخت خسارت تصمیم می‌گیرد.

 هیأتی که به ریاست رییس جنایی وزارت امور داخله، برای بررسی علت و چگونه‌گی وقوع حادثه به هرات سفر کرده قرار است که در هماهنگی با نماینده‌گان سکتور خصوصی و اداره محلی هرات، عوامل آتش‌سوزی را مشخص کنند.

گفتنی است که روز شنبه، بیست‌وپنجم دلو یک آتش‌سوزی بزرگ در مرز اسلام قلعه به وقوع پیوست. در این آتش‌سوزی صدها موتر حامل مواد سوخت، خوراکه و مواد ساختمانی حریق شد و میلیون‌ها دلر به تاجران خسارت وارد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала