سازمان بهداشت جهانی: چین همه گیری کرونا را دیرتر از شیوع آن اعلام کرد

© AP Photo / Raphael Satterسازمان بهداشت جهانی: چین همه گیری کرونا را دیرتر از شیوع آن اعلام کرد
سازمان بهداشت جهانی: چین همه گیری کرونا را دیرتر از شیوع آن اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
محققان سازمان بهداشت جهانی که منشا ویروس کرونا را در چین مطالعه می کنند، به اطلاعات دسترسی پیدا نمودند که اعلام دیرهنگام همه گیری COVID-19 در چین را نشان می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN اعضای تیم سازمان بهداشت جهانی که درباره سرمنشاء  (COVID-19)  در چین تحقیق می کنند می گویند به داده های کلیدی دسترسی پیدا نموده اند که نشان می‌دهد چین همه گیری ویروس کرونا را به مراتب دیرتر از از آغاز شیوع آن، اعلام کرده است.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت پس از بازدید از از ووهان، جایی که ویروس کرونا برای اولین بار کشف شد، به این نتیجه رسیدند که شیوع ویروس در ووهان زودتر از اعلامیه مقامات چینی آغاز شده.

منشاء حیوانی ناقل ویروس کرونا در چین پیدا نشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
منشاء حیوانی ناقل ویروس کرونا در چین پیدا نشد

پیتر بن امبارک، محقق اصلی ماموریت سازمان بهداشت جهانی  گفت که در دسامبر 2019 بیش از  ده ها گونه ویروس در ووهان شناسایی شده بود. این متخصص گفت: " این ویروس در ماه دسامبر همان سال به طور گسترده در ووهان منتشر شده بود".

کارشناس گفت، مقامات بهداشت چین امکان برقراری ارتباط با شخصی را برای آنها فراهم کرد که نخستین بار که در 8 دسامبر سال 2019  به ویروس کرونا آلوده شد.

به گفته وی، دانشمندان چینی اطلاعات مربوط به 174 مورد آلودگی به ویروس کرونا  را که در ماه  دسامبر 2019 در ووهان ثبت شده بود در اختیار کارشناسان سازمان بهداشت جهانی قرار دادند. از این تعداد 100 مورد با آزمایشات آزمایشگاهی و 74 مورد دیگر با بر اساس علائم بالینی تأیید شده بود.

امبارک خاطرنشان کرد: بیماری های ناشی از ویروس کرونا فقط در 15 درصد موارد شدید است. بنابراین ، این کارشناس رد نکرد که در ابتدای همه گیری، تمام موارد موارد شناسایی نشده است ، تعداد کل آنها در ماه دسامبر می توانست بیش از یک هزار نفر باشد.

 پیش ازاین  اعضای تیم سازمان بهداشت جهانی (که درباره سرمنشاء (COVID-19) در چینتحقیق می کنند اعلام نمودند که چین از ارائه داده های کلیدی به این تیم خودداری کرده است.

دومینیک دوایر متخصص استرالیایی گفت که تیم کارشناسان سازمان بهداشت جهانی خواستار دریافت داده‌های اولیه بیمارانی بود که ابتدا در این همه گیری مبتلا شدند، اما فقط خلاصه ای از آن را دریافت کردند.

پیش از آن ، کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در مورد زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در چین ابراز تردید نمودند. آنها معتقدند ویروس درچین ممکن است قبل از دسامبر 2019 ، هنگامی که رسماً اعلام شد ، شروع به گسترش کرده است.

 در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

ویروس کرونا پس از همه‌گیری جهانی تاکنون جان بیش از دو میلیون نفر را در سراسر دنیا گرفته و اقتصاد جهانی را در آستانه نابودی قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала