معاون وزارت دفاع: طالبان به تعهدات شان عمل نمی کنند

© Photo / SIGAR / SIGAR معاون وزارت دفاع: طالبان به تعهدات شان عمل نمی کنند
 معاون وزارت دفاع: طالبان به تعهدات شان عمل نمی کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
معاون اول وزارت دفاع ملی امروز (دوشنبه، ۲۷ دلو) می‌گوید که طالبان به تعهدات شان بر بنیاد توافقنامۀ صلح این گروه با امریکا، عمل نکرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شاه ‌محمود میاخیل، که در یک کارگاه آموزش‌دهی حقوق بشر دوستانۀ بین‌الملل به سربازان ارتش در وزارت دفاع ملی، سخن می‌زد، می‌گوید که طالبان هنوز هم با شبکۀ القاعده رابطه دارند و خشونت‌ها را کاهش نداده‌اند.

به گفته وی، هرچند کاهش خشونت‌ها با رهایی زندانیان طالب، قطع روابط با القاعده و سایر گروه‌های هراس‌افگن و آغاز مذاکرات میان افغانان، از تعهدات طالبان بر بنیاد توافقنامۀ این گروه با امریکا استند، اما به‌گفتۀ او طالبان به این تعهدات، عمل نکرده‌اند.

 

 هشدار طالبان به از سرگیری حملات‌شان علیه نیروهای خارجی در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
هشدار طالبان به از سرگیری حملات‌شان علیه نیروهای خارجی در افغانستان

او با انتقاد از حمله‌های طالبان، می‌گوید که این گروه هرچند بر نیروهای خارجی حمله نمی‌کنند، اما به "افغان کشی" همچنان ادامه می‌هند.

او افزود: "طالبان هنوز هم با القاعده رابطه دارند. پیش از این در عملیات (ولسوالی) ده ‌یک (ولایت غزنی) شما دیدید که شش عرب، دو پاکستانی، دو تاجیک و دیگران با واسکت‌های مملو از مواد منفجره و جنگ افزارهای دیگر، از بین رفتند. همین گونه در بخش‌های دیگر مثل فراه و میمنه با المصری و گروه‌های هراس‌افگن دیگر، روابط خود را هنوز هم دارند."

او تأکید می‌کند که نیروهای دولتی، قوانین داخلی و بین‌المللی بشردوستانه را رعایت می‌کنند.

او افزود: "به‌گفتۀ طالبان، امریکا اشغالگر است، اما همراه‌ی همین اشغالگر شما توافقنامۀ امضا کردید، با آنها تعهد کردید که آنها را نمی‌کشید، اما افغانان خود را می‌کشید."

با این حال طالبان حکومت را به افزایش خشونت‌ها متهم ساخته‌اند و نیز داشتن رابطه را با گروه‌های هراس‌افگن خارجی رد کرده‌اند.

 شایان ذکر است که طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان بارها به نقض حقوق بشر در جنگ متهم شده‌اند.

بی توجهی به جان غیرنظامیان، اهانت به جسدها و برخورد نادرست با اسیران از اتهام‌های روشن نقض حقوق بشری بر طرف‌های درگیر جنگ در کشور گفته می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала