ناتو: ده هزار نظامی به حضور در افغانستان ادامه می‌دهند

© AP Photo / Rafiq Maqbool ناتو: ده هزار نظامی خارجی به حضور در افغانستان ادامه می‌دهند
 ناتو: ده هزار نظامی  خارجی به حضور در افغانستان ادامه می‌دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
خبرگزاری آلمان به نقل از منابعی در ناتو اعلام کرد که اعضای این سازمان در نشست آتی خود درباره خروج نیروها از افغانستان تصمیم نخواهند گرفت.

 به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری "دی پی ای" آلمان منابعی در ناتو فاش کردند که آلمان و دیگر اعضای این سازمان در نشست آتی وزاری دفاع ناتو هیچ تصمیمی درباره خروج 10 هزار نیروی مستقر در افغانستان اتخاذ نخواهند کرد.

منابعی در ناتو فاش کردند که آلمان و دیگر اعضای این سازمان در نشست آتی وزاری دفاع ناتو هیچ تصمیمی درباره خروج 10 هزار نیروی مستقر در افغانستان اتخاذ نخواهند کرد.

بایدن: جدول زمانی تعیین‌شده برای خروج ما از افغانستان را می‌توانم کنار بگذارم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2021
بایدن: جدول زمانی تعیین‌شده برای خروج ما از افغانستان را می‌توانم کنار بگذارم

این منابع به خبرگزاری آلمان گفتند که در این نشست، سران ناتو بار دیگر از طالبان درخواست می‌کنند تا خشونت را کاهش داده و برای تسریع در روند صلح با دولت افغانستان اقدامات بیشتری انجام دهد.

منابع ناتو همچنین تاکید کردند که تداوم حملات طالبان روند صلح را تضعیف می‌کند.

نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو قرار است روز چهارشنبه و پنجشنبه این هفته برگزار شود و از جمله محورهای این نشست دو روزه مسئله ادامه حضور و یا خروج نیروهای خارجی از افغانستان است.

این در حالی است که جو بایدن اخیراً در دیدار از وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که امکان دارد مهلت خروج نیروها از افغانستان که پایان ماه آوریل سال جاری میلادی است را کنار بگذارد.

براساس توافقنامه قطر، مشروط به پایبندی طالبان به یک سری از تعهدات امنیتی، همه نظامیان آمریکایی باید خاک افغانستان را تا 14 ماه پس از امضای توافقنامه یعنی 1 می سال 2021 ترک کنند.

اخیراً نیز «سهیل شاهین» عضو ارشد تیم مذاکراتی طالبان تصریح کرده بود که ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از پایان مهلت تعیین شده به معنی اشغال این کشور است و در این صورت حملات علیه نیروهای آمریکایی از سرگرفته خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала