Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آلابا چشم به راه قرارداد 5 فصلی و دستمزد 110 میلیونی

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر دیوید آلابا بازیکن اتریشی بایرن مونیخ Austria Russia Soccer
دیوید آلابا بازیکن اتریشی بایرن مونیخ Austria Russia Soccer - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
دیوید آلابا چشم انتظار یک پیشنهادی با قرارداد 5 ساله می‌باشد که طی آن بتواند به دستمزد ناخالص 110 میلیون یورویی دست یابد.

به گزارش اسپوتنیک؛ دیوید آلابا ستاره اتریشی بایرن مونیخ در آستانه جدایی از این تیم قرار دارد، در جون امسال 29 ساله می‌شود، سنی که باعث شک و تردید در باشگاه‌ها در مورد عملکرد او پس از سی سالگی می‌شود.

اما این بازیکن منتظر پیشنهاد یک قرارداد 5 ساله و حقوق ناخالص 110 میلیون یورویی است. رئال مادرید در حال کار بر روی تمدید قرارداد سرخیو راموس با دو فرضیه است: این‌که توافق شده کاپیتان قراردادش را با رئال مادرید تمدید کند (بین دو طرف فاصله وجود دارد و هر دو پیشنهادات مخالف مذاکره را از طریق رسانه‌ها فیلتر می‌کنند) و او این کار را در صورت نهایی نکردن از اول جولای بازیکن آزاد است، بنابراین او پس از 16 فصل به حضورش در رئال نقطه پایان خواهد گذاشت. در هر دو مورد، این باشگاه یک برنامه دارد و در مرحله دوم چندین گزینه در بازار که سعی دارد با آن جای خالی عظیمی را که می‌تواند نمادی از تاریخ مادرید مانند راموس باشد، پوشش دهد. در میان تمام نام‌های نوشته شده در دستور کار یکی با نور خاص‌اش می‌درخشد: دیوید آلابا.

عجیب نیست، زیرا بازیکن اتریشی فوتبالیستی است که موفق می‌شود تمام شرایط ورزشی مورد نیاز یک بازیکن مادریدی را کسب کند (او سالها در بایرن یک بازیکن بزرگ در اروپا بوده و همه عناوین ممکن را کسب کرده است) و تناسب لازم در حساب‌های سفید، اکنون با بحران ناشی از بیماری ویروس کرونا ویران شده است، که مانع از رفتن هواداران به ورزشگاه‌های اسپانیا برای تقریباً یک سال شده است. این وضعیت باعث شده رئال مادرید در بودجه هزینه‌ای خود برای فصل 21-2020 ضرر 91 میلیون یورویی را پیش بینی کند، اگرچه به لطف کاهش دستمزد توافق شده با تیم‌های فوتبال و بسکتبال این میزان کمتر خواهد بود.

آلابا به نوبه خود در تابستان امسال پس از 10 سال به عنوان بازیکن در تیم اصلی بایرن مونیخ به کارش پایان خواهد داد. بازیکن اتریشی تمایل به امضای قرارداد ندارد و می‌خواهد در 29 سالگی باواریایی‌ها را ترک خواهد کرد (او در 24 جون با آنها دیدار خواهد کرد)، این وضعیت وی را در یک موقعیت استثنایی قرار می‌دهد تا مبلغ خوبی را به عنوان پاداش انتقال از باشگاهی که وی برای آن امضا خواهد کرد دستمزد درجه یک را به جیب بزند. مادریدی‌ها می‌دانند که بر سر جذب این بازیکن رقابت سختی خواهد داشت، زیرا منچستر سیتی بالاتر از همه سالانه 11 میلیون خالص که 22 ناخالص می‌شود، به او پیشنهاد می‌دهد.

همانطور که روز گذشته نشریه‌های ای‌اس‌پی‌ان و تلگراف در انگلستان گزارش کردند، آلابا قرارداد 5 ساله به چلسی می‌پیوندد اما این‌گونه نشد. به این معنی که مادرید موافقت می‌کند که در صورت توافق، برای وی 22 میلیون ناخالص در سال در طول پنج فصل پرداخت کند. که هزینه کلی 110 میلیون حقوق می‌شود که برخی از تردیدها مخصوص به سن او را ایجاد می‌کند.

David Alaba - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
آمادگی من‌سیتی برای پیشنهاد وسوسه‌انگیز به دیوید آلابا

اگر آلابا در جون 2021 قراردادی پنج فصلی امضا کند این کار را انجام می‌داد تا در جون 2026 با فقط 34 سال سن رابطه خود را با رئال مادرید پایان دهد.

رئالی‌ها دیدی متفاوتی در مورد آلابا به دلیل تطبیق پذیری وی دارند که همانا بازی کردن وی در سه موقعیت حساس به عنوان مدافع میانی، به عنوان مدافع چپ و حتی به عنوان هافبک می‌باشد، مکان‌هایی که برای تقویت رئال در زمان‌های ناگهانی کمک کند به خصوص دوره‌ای که صدمات و عفونت‌های زیادی توسط ویروس کرونا وجود دارد.

 

آلابای چند منظوره و حیاتی

دیوید آلابا در سن 28 سالگی یکی از شیرین‌ترین لحظات زندگی حرفه‌ای خود را سپری می‌کند. با هدایت هانسی فلیک او به تازگی موفق به کسب اولین ترکیب هفت سین حرفه‌ای خود و دومین تریپل‌اش شده است. او به لطف تطبیق پذیری بالا، این کار را به عنوان یکی از قطعات اساسی مربی خود انجام داده است. اگرچه او در حال حاضر در بایرن به عنوان مدافع میانی چپ بازی کرده اما همچنین مانند فینال جام جهانی باشگاه‌ها برابر تایگرز (1-0) به عنوان مدافع کناری یا محوری عمل کرده است.

در کل او 2.388 دقیقه بازی انجام داده که به 28 بازی تقسیم شده، از جمله 19 بازی در بوندس لیگا و 5 بازی در لیگ قهرمانان. او فقط یک بازی در بوندس لیگا برابر شالکه را به دلیل ناراحتی عضلانی از دست داده است.

وی در این فصل دو گل در بوندس لیگا به ثمر رسانده است. در حالت دفاعی 110 توپ را قطع کرده، 38 بار توانسته پاکسازی کند و 44 بازی را برده است. اعدادی که به وی امکان می‌دهد قرارداد جدیدش را از موقعیتی مناسب معامله کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала