آلمان در مورد استفاده از واکسن اسپوتنیک وی توضیح داد

© Photo / Russian Direct Investment Fund آلمان در مورد استفاده از واکسن اسپوتنیک وی توضیح داد
 آلمان در مورد استفاده از واکسن اسپوتنیک وی توضیح داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
نماینده رسمی دولت آلمان، اعلام كرد كه در کشورش، پس از تأیید آژانس دارویی اروپا EMA و كمسیون اروپا، ممكن است از واكسن ویروس کرونا ویروس « Sputnik V» استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک، استفن سایبرت، نماینده رسمی دولت آلمان، اعلام كرد كه در کشورش، پس از تأیید آژانس دارویی اروپا EMA و كمسیون اروپا، ممكن است از واكسن ویروس کرونا ویروس  «Sputnik V» استفاده شود.

Производство вакцины Sputnik V в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
صدور مجوز برای تولید واکسن اسپوتنیک وی در قزاقستان

در حال حاضر، این واکسن در روسیه، ایران، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، جمهوری صرب بوسنی، لبنان، میانمار، پاکستان، مغولستان، بحرین، مونته نگرو و همچنین کشور سنت وینسنت و گرنادین‌ها به ثبت رسیده است.

یادآوری می‌کنیم مجله پزشکی «لنست» اخیرا با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند.

در گزارش این مجله که از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی جهان است، آمده که این واکسن مقابله با ویروس کرونا، روی افراد بالای 65 سال اثر دارد و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می‌کند.

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала