امریکا، ایران را به حمله تروریستی بالای سفارت امارات در اتیوپی متهم کرد

© AFP 2023 / Stephanie Keith / Getty Imagesامریکا، ایران را به حمله تروریستی بالای سفارت امارات در اتیوپی متهم کرد
امریکا، ایران را به حمله تروریستی بالای سفارت امارات در اتیوپی متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
سرویس های اطلاعاتی امریکا مقامات ایرانی را به تهیه حمله تروریستی به سفارت امارات در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی متهم می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، نیویارک تایمز روز دوشنبه 15 فبروری در گزارشی به نقل از مقام‌های امریکایی و اسرائیلی نوشت تلاش ناکام ایران برای هدف قرار دادن سفارت امارات متحده عربی در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی در اوایل ماه جاری ممکن است "بخشی از توطئه بزرگ" این کشور برای هدف قرار دادن سفارتخانه های اسرائیل، امریکا و امارات در افریقا باشد. به نوشته این روزنامه "سه عامل حکومت ایران" در همین رابطه دستگیر شده‌اند.

حمله مسلحانه در اتیوپی بیش از 90 کشته بر جا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2020
حمله مسلحانه در اتیوپی بیش از 90 کشته بر جا گذاشت

هیدی کی. برگ، مدیر اطلاعات فرماندهی پنتاگون در افریقا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که ایران «پشت اقدامات ۱۵ نفر دستگیرشده در اتیوپی است» و نفر شانزدهمی هم که در سویدن دستگیر شده و «احمد اسماعیل» نام دارد «طراح این توطئه» بوده است.
به گفته این روزنامه، اینها اقدامات انتقامجویانه در رابطه با ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سابق شاخه برون مرزی سپاه پاسداران توسط امریکا و ترور محسن فخری زاده، کارشناس هسته‌ای ایران توسط اسرائیل بوده است. اسرائیل رسما دخالت خود در ترور را تأیید نکرده است.
درهمین حال طرف ایرانی، این خبرها را رد کرده و بی اساس می‌خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала