بانوی بغلانی پس از 15 سال لت و کوب توسط شوهرش به دولت شکایت کرد

© REUTERS / Mohammad Ismail بانوی بغلانی پس از 15 سال لت و کوب توسط شوهرش به پولیس شکایت کرد
بانوی بغلانی پس از 15 سال لت و کوب توسط شوهرش به پولیس شکایت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
به گفتۀ این بانوی رنج‌دیده، نزدیک به 15 سال می‌شود که او این وضعیت را متحمل شده است و اکنون از دولت عدالت می‌خواهد تا به وضعیتش رسیده‌گی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار؛ گل‌دسته، بانویی که از ولسوالی دوردست گذرگاه نور ولایت بغلان به شهر پلخمری، مرکز این ولایت آمده است تا به مشکلش رسیده‌گی شود. گل‌دسته می‌گوید، چندین سال می‌شود که توسط همسرش شکنجه و لت‌وکوب می‌شود، اما به دلیل این‌که همسرش کارمند امنیت ملی ولسوالی گذرگاه نور است، نهادهای امنیتی توانایی بازداشت او را ندارند.

زن کندزی که ۱۹ سال گم بوده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2021
زن کندزی که ۱۹ سال گم بوده است

به گفتۀ این بانوی رنج‌دیده، نزدیک به 15 سال می‌شود که او این وضعیت را متحمل شده است و اکنون از دولت عدالت می‌خواهد تا به وضعیتش رسیده‌گی شود.

نقیب‌الله، برادر گل‌دسته می‌گوید، با وجودی ‌که به ریاست امور زنان و فرماندهی پولیس بغلان برای بازداشت همسر خواهرش مراجعه کرده‌اند، اما به دلیل این‎‌که همسر خواهرش کارمند امنیت ملی ولسوالی گذرگاه نور است، درخواست‌های آنان به‌جایی نرسیده است.

اعضای این خانواده می‌گویند که به دلیل مشکلات به شهر پلخمری آمده‌اند و دوباره به روستای‌شان رفته نمی‌توانند. آنان از نهادهای عدلی و قضایی می‌خواهند که به این مشکل‌شان رسیده‌گی کنند.

با این حال، احمدجاوید بشارت، سخنگوی پولیس بغلان می‌گوید که شکایت این بانو را به ولسوالی گذرگاه نور ارسال کرده‌اند.

خواستیم دیدگاه همسر گل‌دسته را هم در گزارش داشته باشیم؛ اما موفق نشدیم.

گذرگاه نور از ولسوالی‌های ناامن و دوردست ولایت بغلان است. این ولسوالی هم‌‌جوار با ولایت تخار است و طالبان در بسیاری از بخش‌های آن حضور و فعالیت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала