کار در گمرک مرزی اسلام‌قلعه هرات موقتا متوقف می‌شود

© F. MASh کار در گمرک مرزی اسلام‌قلعه هرات موقتا متوقف می‌شود
 کار در گمرک مرزی اسلام‌قلعه هرات موقتا متوقف می‌شود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
والی هرات می‌گوید که هیأتی برای بررسی دقیق میزان خسارات ناشی از آتش‌سوزی در گمرک مرزی اسلام‌قلعه هرات مشخص شده است و پس از پایان بررسی‌ها با هماهنگی سکتور خصوصی و مردم با متضرران همکاری خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، وحید قتالی امروز (دوشنبه، ۲۷ دلو) در یک نشست خبری گفت که در حدود ۳۰۰ موتر باربری در آتش‌سوزی حریق شده است، اما آنان توانستند که بیش از ۸۰ درصد موترهای باربری را از خطر حریق نجات بدهند.

به‌دلیل آتش‌سوزی مهیب بخش زیادی از تأسیسات گمرک اسلام‌قلعه از بین رفته است. والی هرات از ایران می‌خواهد تا احیای دوباره گمرک اسلام، تا یک هفته از صادرات کالا به هرات جلوگیری کند.

سکتور خصوصی هرات مدعی است که در آتش‌سوزی اسلام‌قلعه ۵۰ میلیون دالر امریکایی خسارت وارد شده و بیش از ۵۰۰ موتر نیز طعمه‌ حریق شده است.

والی هرات می‌گوید که مهار فوری آتش‌سوزی در اسلام‌قلعه در کوتاه‌ ترین زمان ممکن حتی از توان کشورهای منطقه و نیروهای حمایت قاطع خارج بوده است.

او گفت: «با اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع تماس گرفتم، اما آنان گفتند که امکانات برای مهار آتش‌سوزی در این ابعاد در سطح منطقه نیست. تا حالا ۹۸ درصد آتش‌سوزی در اسلام‌قلعه مهار شده است».

آتش‌سوزی گسترده در گمرک اسلام قلعه؛ حدود 50 میلیون دالر خسارت و 17 زخمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
آتش‌سوزی گسترده در گمرک اسلام قلعه؛ حدود 50 میلیون دالر خسارت و 17 زخمی

برخی از موترهای باربری به‌دلیل جلوگیری از عمق بیشتر فاجعه آتش‌سوزی در گمرک اسلام قلعه، به ایران منتقل شده است. والی هرات می‌گوید که نمایندگان وزارت‌های اقتصاد، مالیه و صنتعت و تجارت به ایران اعزام می‌شوند تا سرنوشت بیش از یک‌هزار موتر در خاک ایران مشخص شود.

قتالی همچنان می‌گوید که در آتش‌سوزی روز شنبه در اسلام‌قلعه ۱۷ نفر زخمی شده‌اند، اما آماری از تلفات انسانی در اختیار ندارند و تیم‌ها در ساحه ادعای جان باختن افراد را برسی می‌کنند.

با آتش‌سوزی در مرز اسلام‌قلعه، جریان برق وارداتی ایران به هرات قطع شده است. والی هرات می‌گوید که به‌زودی جریان برق وارداتی ایران دوباره وصل خواهد شد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала