کابلوف: روابط میان طالبان و پاکستان نامحدود نیست

© Sputnikکابلوف: روابط میان طالبان و پاکستان نامحدود نیست
کابلوف: روابط میان طالبان و پاکستان نامحدود نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه درباره نقش پاکستان در روند صلح افغانستان و روابط اش با طالبان سخن گفت.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا از وزارت خارجه روسیه در یک مصاحبه‌ی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان، گفت: "پاکستان کشوری است که بیشترین تاثیر را در روندهای افغانستان دارد، این یک باور اشتباه است که پاکستان می‌تواند هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد".

کابلوف: تلاش بایدن برای پیدا کردن شواهد در مورد رابطه مسکو با طالبان بی نتیجه خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2021
کابلوف: تلاش بایدن برای پیدا کردن شواهد در مورد رابطه مسکو با طالبان بی نتیجه خواهد بود

او می افزاید: "با تمام نزدیکی که اسلام‌آباد به رهبری گروه طالبان، آنان را مورد حمایت و برای شان پناهگاه داده است. نفوذ آنها نامحدود نیست".

آقای کابلوف تاکید کرد که این دیدگاه بسیار ساده است. پاکستانی‌ها همیشه تلاش می‌کنند که مواضع طالبان را با دقت در نظر بگیرند و هرگز به خود اجازه عبور از خطوط سرخ در روابط دوجانبه را نمی‌دهند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اظهار داشت که در مرحله اول، یک دولت ائتلافی مورد نیاز است، که توانایی و قدرت کنترل هر دو طرف را داشته و یکدیگر را مهار کند. پس از این یک دولت حاکم جدید تشکیل شود که بتواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

متن گفتگو کامل را می‌توانید در سایت ما دنبال کنید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала