کابلوف: طالبان اگر اندیشه امارت اسلامی را کنار بگذارند، افراد شان آن‌ها را نخواهد بخشید

© Sputnikکابلوف: طالبان اگر اندیشه امارت اسلامی را کنار بگذارند، افراد شان آن‌ها را نخواهد بخشید
کابلوف: طالبان اگر اندیشه امارت اسلامی را کنار بگذارند، افراد شان آن‌ها را نخواهد بخشید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه تاکید دارد که مبارزان آنها سالها خون ریختند، جان خود را برای امارت اسلامی دادند. آیا آنها باید بلافاصله آن را رها کنند؟ جنگجویان شان آنان را نخواهند بخشید. در این منطق وجود دارد.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا از وزارت خارجه روسیه در یک مصاحبه‌ی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان، گفت که "دیپلماسی پر از تناقض است. اگر به دلیل کلیشه‌های ایدئولوژیک و تناقضات متوقف شویم، هرگز به نتیجه‌ای نخواهیم رسید. شما باید انعطاف پذیر باشید".

او افزود: "امریکایی‌ها در امضای توافق‌نامه با طالبان انعطاف نشان دادند. اما آنها بر درج یک جمله اصرار داشتند، که دولت ایالات متحده امریکا، امارات اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد. این یک بازی با اصطلاحات و فورمول بندی است. ما می‌دانیم که چگونه بازی کنیم، آن را انجام خواهیم داد. نکته اصلی پایان نهایی خونریزی در افغانستان است. ما به طالبان  مستقیما گفتیم، که سخنان دوامدار درباره امارت اسلامی را دوست نداریم، زیرا این امر (در گفت و گوها) مزاحمت می‌کند".

 ضمیر کابلوف از احتمال برگزاری گفتگوهای میان افغان‌ها در مسکو خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2021
ضمیر کابلوف از احتمال برگزاری گفتگوهای میان افغان‌ها در مسکو خبر داد

آقای کابلوف تاکید دارد که اگر صادقانه، من می گویم، اگرچه این گفت‌و‌گوهای داخلی ما است. آنها می‌گویند، که مبارزان آنها سالها خون ریختند، جان خود را برای امارت اسلامی دادند. آیا آنها باید بلافاصله آن را رها کنند؟ جنگجویان شان آنان را نخواهند بخشید. در این منطق وجود دارد.

او اظهار داشت که طالبان حتی با وجود آتش بس، نه تنها برای ایجاد فشار بر دولت کابل، بلکه برای نشان دادن انعطاف‌پذیری و سازندگی، از ادامه جنگ کار می‌گیرند. یک چیز اساسی بسیار مهم دیگر نیز وجود دارد – سنت‌های افغانستان. افغانستانی‌هایی که بنام طالبان می‌جنگند بر پایه قوانین جهاد می‌جنگند. اگر جهاد اعلان شود، جنگ وجود دارد، همه مومنان در درک خود باید برای ایمان جنگ کنند.

متن گفتگو کامل را می‌توانید در سایت ما دنبال کنید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала