استولتنبرگ: ناتو برای جنگ و همکاری با روسیه آماده است

© AFP 2023 / Paul J. Richardsناتو تا سال 2018 در افغانستان باقی می ماند
ناتو تا سال 2018 در افغانستان باقی می ماند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی می‌گوید، ناتو هم برای جنگ و هم برای همکاری با روسیه آماده است، اما همه چیز به موضع گیری مسکو مرتبط می‌گردد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در صحبت با نشریه اسپانیایی El Mundo گفت، پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" برای مقابله و همچنان برای همکاری و تعامل با روسیه آماده است، اما همه چیز به موضع گیری مسکو بستگی دارد.

زاخارووا: ناتو و اتحادیه اروپا واضع در امور داخلی روسیه دخالت می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
زاخارووا: ناتو و اتحادیه اروپا واضع در امور داخلی روسیه دخالت می کنند

استولتنبرگ با بیان اینکه ناتو آماده است "از کشور های عضو محافظت کند" گفت: «من به ضرورت ارسال سیگنال واضح به روسیه اعتقاد دارم: اگر آنها خواستار درگیری هستند، ما نیز آماده هستیم، اما اگر آنها بخواهند همکاری کنند  خوشحال خواهیم شد».

وی معتقد است: "گفتگو با روسیه باید بر اساس قدرت و پافشاری باشد".

استولتنبرگ در ادامه افزود،ما همچنین آماده هرگونه گفتگو با روسیه هستیم.

دبیرکل ناتو تصریح کرد: «حتی اگرما اعتقاد نداریم که روابط با مسکو می تواند بهتر باشد، باید به گفتگو ادامه دهیم، زیرا حفظ روابط مهم ضروری است. برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی  باید به فکر کنترل تسلیحات بود».

 استولتنبرگ گفت: "آنها [روس ها] همسایگان ما هستند،  ما منافع مشترک داریم ، ما باید از حوادث به خصوص در مرزها جلوگیری کنیم. من به عنوان یک سیاستمدار ناروی ، تجربه زیادی کار با روسیه را دارم و می دانم که گفتگو، ممکن است ".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала