امریکا انصارالله یمن را از لیست سازمان های تروریستی بیرون کرد

© REUTERS / Khaled Abdullahامریکا انصارالله یمن را از لیست سازمان های تروریستی بیرون کرد
امریکا انصارالله یمن را از لیست سازمان های تروریستی بیرون کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
وزارت مالیه ایالات متحده امریکا انصارالله یمن را از لیست سازمان های تروریستی بیرون کرد. 

به گزارش اسپوتنیک، وزارت مالیه ایالات متحده امریکا، جنبش انصارالله یمن مربوط به حوثی ها را از لیست سازمان های تروریستی بیرون کرد. 

در بیانه این سایت آمده است: "امروز، شانزدهم فیبروری، وزارت امور خارجه ایالات متحده، انصارالله را از لیست تحریم ها بیرون کرد".

وزارت مالیه امریکا افزوده است، که از این پس افراد و نهادهای امریکایی نباید از دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت مالیه امریکا برای انجام معاملات یا انجام فعالیت با انصارالله درخواست مجوز کنند مگر اینکه افراد یا فعالیت های تحریم شده دیگری موردنظر باشد.

پیش از این، انتونی بلینکن،‌ وزیر امور خارجه ایالات متحده گفته بود، که جنبش انصارالله روز سه‌شنبه از فهرست تروریستی امریکا بیرون می‌شود. 

یادآوری می کنیم، که انتخاب بایدن به عنوان رئیس‎‌جمهور ایالات متحده و اقدامات وی مبنی بر عدم حمایت از سعودی‎ها، امیدها به پایان جنگ یمن پس از شش سال را افزایش داده است. البته این جنگ مانند هر جنگ دیگری منافع اقتصادی فراوانی برای برخی از بازیگران سیاسی و اقتصادی داخلی و بین المللی داشته است که پایان جنگ می تواند این روند کسب منفعت را مختل کند و همین مجموعه منافع عامل برخی سنگ اندازی‌ها در صلح یمن شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала