بزرگترین دشواری بشر از دید بیل گیتس در آینده

© AFP 2023 / Saul Loevبزرگترین دشواری بشر از دید بیل گیتس در آینده
بزرگترین دشواری بشر از دید بیل گیتس در آینده   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
بنیانگذار مایکروسافت بر این باور است که بزرگترین چالش بشریت تا سال 2050 دستیابی بشر به انرژی که سبب آلودگی آب و هوا نشود، است. 
هشدار بیل گیتس از دو تهدید خطرناک دیگر پس از پاندمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
هشدار بیل گیتس از دو تهدید خطرناک دیگر پس از پاندمی

به گزارش اسپوتنیک،  بیل گیتس میلیاردر امریکایی در مصاحبه ای با شرکت ملی پخش عمومی استرالیا توضیح داد، که او درباره مرحله ای صحبت می کند، که مردم از افزایش گازهای گلخانه ای جلوگیری می کنند و تأثیر منفی بر آب و هوا را نفی می کنند.

گیتس خاطرنشان کرد، که انتشار گازهای گلخانه ای با انرژی حاصل از سوزاندن ذغال سنگ، نفت و گاز ارتباط دارد. وی پیشنهاد داد، که در آینده، انرژی هسته ای باید به یک منبع دائمی انرژی تبدیل شود، زیرا انرژی خورشیدی و بادی قادر به انجام این عملکرد به طور مداوم نیستند.

وی ادامه داد: یا به یک معجزه نیاز داریم تا باتری هایی 20 برابر ارزان تر تولید کنیم تا بتواند انرژی فصلی را ذخیره کند که در این حالت بدون آفتاب و باد چندین هفته فرصت خواهیم داشت ... یا به 25 درصد انرژی اضافی نیاز دارید که بدون توجه به آب و هوا در دسترس باشند. وی افزود که شکافت هسته ای و همجوشی هسته ای تنها مواردی هستند که می توانند در این مقیاس کار کنند.

در همان زمان گیتس تأکید کرد، که اعتماد به انرژی هسته ای از زمان مقرون به صرفه تر و ایمن تر، شکل می گیرد.

او خاطرنشان می کند، که به گفته کارشناسان، برای اطمینان از بی طرفی آب و هوا با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، باید حجم تولید انرژی هسته ای تا سال 2050 به 930 گیگاوات افزایش یابد، در حالی که اکنون این رقم 393 گیگاوات است.

پیش از این ، بنیانگذار مایکروسافت گفته بود، که قصد دارد در مدت پنج سال حدود دو میلیارد دالر در مبارزه با تغییرات آب و هوا سرمایه گذاری کند. گیتس اطمینان دارد، که می توان از طریق فن آوری های نوآورانه از بروز فاجعه آب و هوایی جلوگیری کرد، بنابراین او قصد دارد به استارت آپ ها و پروژه های دیگری که راه حل هایی برای مقابله با تغییرات اقلیمی ارائه می دهند پول بدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала