پاسخ صالح به نامه سرگشاده طالبان به مردم امریکا 

© Photo / ارگپاسخ صالح به نامه سرگشاده طالبان به مردم امریکا 
پاسخ صالح به نامه سرگشاده طالبان به مردم امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان در پاسخ نامه سرگشاده طالبان به مردم امریکا نوشته است، که این بیشتر خواهی خیالی و فراتر از چند مدرسه زیر پشتیبانی پاکستان نیست. 
ملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
نامه سرگشاده ملا برادر به مردم آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان امروز در صفحه فیسبوکش در پاسخ به نامه ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان نوشت: گروه طالب در نامه ی ادعا کرده است که حمایت اکثریت را دارد. این اکثریت اگر خیالی و فراتر از چند مدرسه زیر حمایت پاکستان نیست، پس این گروه چرا از انتخابات هراس دارد. چرا در فرهنگ این گروه هیچگاهی اصطلاح انتخابات و اجماع ملی ذکر نگردیده و اکنون نیز موجود نیست.

او افزوده است، که طالب از دید سیاسی شکست خورده است زیرا از دید سیاسی هیچ پیامی به جز از کلی گویی و بعدش کشتار اینها تا اکنون به مردم نداده اند. روش نادرست مذاکرات در دوحه برای آنها فضا ایجاد کرد. خواست ده ها سال مبارزه و قربانی مردم افغانستان در یک کلمه خلاصه میگردد - انتخابات. عصر پذیرفتن سلطه کودتایی - طالبی - دسیسه ای و یا هر نوع دیگر که از راه رای توده نگذرد ثبات و صلح نمی آرود. کشتن مردم - راه گیری - باج گیری - تخریب زیربنای اقتصادی - و پایگاه داشتن در پاکستان معنای قوت سیاسی را نمیدهد.

او در ادامه نوشته است، که نیرویی که میان مردم جایگاه داشته باشد مردم را قتل عام نمیکند. شلاق نمی زند و از تیلیفون آیفون نمی ترسد. آیا میدانید که طالب از تیلیفون ایفون و یا هرتیلیفون هوشنمد چرا میترسد؟ بخاطریکه هیچ کردار قابل نشر ندارند و هراس ازین دارند که مردم ویدیو هایشان را زیادتر نشر کنند و آنها بخاطر کردار قرون وسطایی و سیاه خویش بیشتر رسوا شوند.

او درپایان این پاسخنامه اش افزوده است، که نامه گروه سیاسی طالبان تروریست چیز جدید در خود ندارد - سراسر تهدید به خشونت است با الفاظ متفاوت.

یادآوری می کنیم، که ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان با انتشار نامه‌ای سرگشاده برای مردم امریکا با اشاره به توافقنامه قطر خواستار تعهد واشنگتن به این توافق شد.

معاون سیاسی رهبر طالبان همچنین تاکید می‌کند، که افغانستانی ها از طریق گفت و گوهای میان افغانستانی می‌توانند به « قیام نظام اسلامی و صلح و امنیت دائمی» دست پیدا کنند.

او در ادامه افزوده‌است: «ما درک می‌کنیم که ایالات متحده امریکا و متحدین آن به این نتیجه رسیده‌اند که معضل افغانستان تنها از راه تفاهم ممکن است حل شود. بنابراین مذاکرات مثبتی را برای تحقق یافتن پیمان دوحه، با امارت اسلامی انجام دادند».

معاون سیاسی طالبان در ادامه نیز تصریح می‌کند: «پایان دادن این جنگ مسئولیت همه و به نفع همه است، و تطبیق کامل پیمان دوحه بهترین راه برای پایان دادن این جنگ است. گروه طالبان به مسئولیت های خود متوجه است. جهت های دیگر نیز باید مسئولیت های شان را ادا نمایند».

ملا برادر در اخیر می‌گوید، که «دفاع از خاک و ملت حق مشروع ماست» و می‌افزاید طالبان به کسی اجازه مداخله در امور داخلی افغانستان را نمی‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала