پلیس بامیان ادعای طالبان مبنی به جان‌باختن شش سرباز رد کرد

© Photo / Zaman Ahmady پلیس بامیان ادعای طالبان مبنی به جان‌باختن شش سرباز رد کرد
 پلیس بامیان ادعای طالبان مبنی به جان‌باختن شش سرباز رد کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
مقامات پلیس بامیان ادعای گروه طالبان مبنی به جان‌باختن شش سرباز پلیس در درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی کهمرد این ولایت را نادرست خوانده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان روز دوشنبه، ۲۷ دلو در توییتی ادعا کرده بود که افراد وابسته به این گروه به تاریخ ۲۶ دلو، بر یک کاروان عملیاتی نیروهای امنیتی در منطقه «اشپشته»ی ولسوالی کهمرد ولایت بامیان حمله کرده‌اند.

احتمال فاجعه انسانی در بامیان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
بازداشت یک دادستان به اتهام گرفتن 30 ‌هزار افغانی رشوت در بامیان

وی مدعی شده بود که در نتیجه‌ این حمله شش سرباز پلیس جان باخته، شش سرباز دیگر زخمی شده‌اند و همین‌طور سه عراده واسطه‌ی نیروهای امنیتی منهدم شده‌اند.

اما رضا یوسفی، سخنگوی فرماندهی پلیس بامیان به  روزنامه ۸صبح، این ادعای گروه طالبان را رد کرد و آن را از اساس کذب و نادرست عنوان کرد.

آقای یوسفی افزود که زبردست صافی فرمانده پلیس بامیان روزهای ۲۶ و ۲۷ دلو طی سفری از چندین پاسگاه نیروهای امنیتی واقع در دهن سیغان، دوآب میخ ‌زرین، اشپشته، قرارگاه‌های فرماندهی پلیس ولسوالی‌های کهمرد و سیغان دیدن کرده است.

طبق گفته‌ سخنگوی فرماندهی پلیس بامیان، کاروان نیروهای امنیتی حین برگشت به طرف مرکز ولایت، در منطقه‌ی اشپشته که مرز میان ولسوالی تاله ‌وبرفک بغلان و کهمرد بامیان واقع است، با کمین طالبان بر خورده بود.

با این حال فرماندهی پلیس بامیان در اعلامیه‌ ضمن رد ادعای طالبان، نوشته است که در نتیجه‌ درگیری میان دو طرف، دو تن از جنگ‌جویان طالبان کشته شده‌اند و یک فرمانده نام‌نهاد طالبان به شدت زخمی شده و باقی جنگ‌ جویان این گروه از ساحه فرار کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала