Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیش بازی بارسلونا – پاری‌سن‌جرمن؛ انتقام کامبک قرن؟

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر لیگ قهرمانان اروپا
لیگ قهرمانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
پاری‌سن‌‌جرمن دوباره به نوکمپ برگشته، جایی که خاطرات خوبی در آن نداشته و می‌خواهد کامبک بارسلونا را به نوعی تلافی کند.

به گزارش اسپوتنیک، بارسلونا و پاری‌سن‌‌جرمن امشب در چارچوب مرحله یک هشتم فصل 21-2020 لیگ قهرمانان به مصاف هم می روند.

بررسی وضعیت تیم های بارسلونا و پاری‌سن‌جرمن؛

بارسلونا

بارسلونا به آرامش رسیده؟ هنوز به طور قطعی نمی‌توانیم بگوییم، چراکه با چند برد فصل‌شان شیرین نمی‌شود. در لالیگا خیلی از صدر عقب هستند و در کوپادل‌ری هم احتمال حذف‌شان می‌رود. حالا به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند و برای ادامه روزهای خوب باید نتیجه خوبی مقابل پاری‌سن‌جرمن بگیرند.

سابقه بازی‌های دو تیم نشان می‌دهد حداقل در سال‌های اخیر و در لیگ قهرمانان، کاتالان‌ها خاطرات خوبی از این رقیب داشته‌اند. رونالد کومان خوب می‌داند در روزهایی که با شش‌گانه بردن بایرن، خاطره شش‌گانه بارسا با پپ گواردیولا برای هواداران زنده شده، توقع از او و تیمش خیلی بیشتر از اینهاست.

بارسلونا از اوایل دسامبر در لالیگا نباخته اما در رقابت‌های حذفی مثل جام‌حذفی و سوپرجام شکست داشته. آمارشان در نوکمپ خوب است اما بازی‌های بزرگی را همین فصل در خانه باخته‌اند. آیا باز هم پاری‌سن‌ژرمن را در خانه به دام می‌اندازند؟

پی‌اس‌جی، آغاز یک دوران تازه

عملکرد پاری‌سن‌جرمن فصل قبل راضی‌کننده بود، با این حال عجایب در این باشگاه زیاد است. از رکوردشکنی برای خرید بازیکن و ولخرجی تا انتخاب‌های دور از انتظار برای مربیگری و مصدومیت‌های پرحاشیه نیمار! مائوریسیو پوچتینو خیلی وقت نیست کارش را در پاریس شروع کرده اما او اشتیاق زیادی برای موفقیت در تیمی دارد که قبلاً کاپیتانش هم بوده.

پاریسی‌ها با پوچتینو هم همان راه توماس توخل را رفته‌اند ولی این فصل تیم قدرتمند فصول گذشته نبوده‌اند. در لیگ فرانسه که مدعی قهرمانی کنار خودشان زیاد می‌بینند. در لیگ قهرمانان هم که مسیر سختی خواهند داشت. حالا باید به ورزشگاهی بروند که آخرین مرتبه در آن ۶ گل خورده‌اند. پوچ که برای نتیجه‌گیری تیمش ناامید نیست، حتی اگر ستاره‌اش نیمار را با آن مصدومیت عجیب و غریب در اختیار نداشته باشد. در هر صورت پاریسی‌ها تیم کم‌ستاره‌ای نیستند.

آخرین جدال

آخرین نبرد دو تیم همان کام‌بک معروف 6 بر یک بارسلونا بود. در دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در فصل 2016 - 2017 این برد برای بارسا رقم خورد و شکست 4 بر صفر بازی رفت را تلافی کردند.

مصدومان و محرومان

بارسلونا برای این بازی کم مصدوم ندارد، از جرارد پیکه و سرژی روبرتو باسابقه‌های تیم تا فیلیپه کوتینیو، مارتین بریت‌ویت و جوان‌های تیم آنسو فاتی و رونالد آرائوخو. مطرح‌ترین غایب این بازی نیمار خواهد بود. علاقه بر ستاره پاری‌سن‌ژرمن، آنخل دی‌ماریا و خوان برنات هم به این دیدار حساس نخواهند رسید. مارکو وراتی و رافینیا هم شاید نتوانند بازی کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم

بارسلونا: تراشتگن، مینگسا، دی‌یونگ، لانگله، آلبا، پیانیچ، بوسکتس، پدری، دمبله، مسی و گریزمن

پاری‌سن‌جرمن: ناواس، فلورنتسی، مارکینیوس، کیمپمبه، کورزاوا، پاردس، گِیه، وراتی، کین، امباپه و ایکاردی

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала