کابلوف: گفتگوها در دوحه بین‌الافغانی نیست

© Sputnik / Александр Натрускин /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: گفتگوها در دوحه بین‌الافغانی نیست
کابلوف: گفتگوها در دوحه بین‌الافغانی نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان می‌گوید که این مذاکرات نیست، تماس‌ها است که میان دو طرف قطع شده است.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا از وزارت خارجه روسیه در یک مصاحبه‌ی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان، گفت: "واقعا در دوحه مذاکرات متوقف شده است. این حتی مذاکرات نیست، تماسها است که میان هر دو طرف افغانی قطع شده است. طالبان چنانکه در مسکو توضیح دادند، چشم‌اندازی برای مذاکرات با هیئت فرستاده‌شده توسط اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نمی‌بینند، زیرا به این باور‌اند که این هیئت به دستور رهبر خود فقط مشغول خرابکاری در مذاکرات است. چنین مذاکرات بی‌معنی است. آنها به این باور‌اند تا زمانی که هیئت کابل رویکردهای خود را تغییر ندهد، آنها نیازی به اتلاف وقت در این مورد ندارند".

نشست مشورتی صلح افغانستان تا پایان فبروی در مسکو برگزار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
نشست مشورتی صلح افغانستان تا پایان فبروی در مسکو برگزار می‌شود

وی افزود: "ما برای آوردن این مذاکرات به مسکو عجله نمی‌کنیم، هرچند طرف طالبان و بخشی از تشکیلات سیاسی افغانستان، چنین مفکوره‌هایی دارند، دولت کابل نه بلکه سیاسیون اپوزیسیون قانونی. ما به این باوریم که باید تمام کارهای ممکن برای راه انداختن آغاز مذاکرات هدفمند انجام شود". 

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه تاکید دارد که در این صورت، در قدم نخست به آدرس دولت کابل می‌گویم. ما آماده استفاده از میکانیزم‌ها و فارمت‌های دیگر، منجمله فارمت مسکو هستیم. این فارمت به دلیل اینکه پروسه مذاکرات امریکا – طالبان را راه انداخت، با ارزش است. این یک عمل بود و نیاز به اثبات رساندن ندارد.

متن گفتگو کامل را می‌توانید در سایت ما دنبال کنید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала