کشف گونه جدید ویروس کرونا در ده ها کشور جهان

© Photo / Sai Li / Tsinghua University School of Life Sciencesانتشار گونه جدید ویروس کرونا به ده ها کشور جهان
انتشار گونه جدید  ویروس کرونا به ده ها کشور جهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
تیمی از دانشمندان از شناسایی گونه جهش یافته جدید ویروس کرونا در ده ها کشور جهان صحبت نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از گاردین، ​​محققان دانشگاه ادینبورگ شناسایی یک گونه‌ی جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس و سایر کشور ها را اعلام نمودند که B1525 نامگذاری شده است.

در انگلیس  حداقل 32 مورد ابتلا به گونه جدید، در دانمارک – 35 مورد، در نیجریه  12، در ایالات متحده و فرانسه - به ترتیب هفت و پنج مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا را ثبت شده است.  کمتر از پنج مورد ابتلا در غنا، استرالیا، کانادا، اردن و اسپانیا نیز ثبت شده است.

خاطر نشان شده است که گونه جدید ویروس کرونا  مجموعه ای ازانواع نگران کننده جهش" را دارا است.

به طور خاص، محققان نگران جهش E484K در پروتئین سنبله هستند که در انواع ویروس برزیلی و آفریقای جنوبی نیز وجود دارد و به گفته کارشناسان ، ویروس را در برابر آنتی بادی مقاومت بیشتری می بخشد.

سازمان بهداشت جهانی: چین همه گیری کرونا را دیرتر از شیوع آن اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
سازمان بهداشت جهانی: چین همه گیری کرونا را دیرتر از شیوع آن اعلام کرد

گفتنی است که همه‌ ویروس‌ها جهش می‌یابند و این جهش هنگام تکثیر و با هدف سازگار شدن با محیط روی می‌دهد.

دانشمندان تاکنون جهش‌های متعددی را در نوع جدید ویروس کرونا موسوم به «کروناویروس سندرم حاد تنفسی - SARS-CoV-2  مشاهده کرده‌اند که اغلب تبعاتی در شیوه مقابله با آنها به همراه نداشته است؛ به عبارت دیگر اکثر این جهش‌ها قدرت و قابلیت انتشار ویروس را تغییر نمی دهند.

گونه جهش یافته ویروس کرونا قابلیت انتشار بسیار بالایی دارد و پس از شناسایی در جنوب انگلیس به سرعت در سراسر انگلستان گسترش یافت و هم اکنون در ده ها کشور در سراسر جهان از ایالات متحده تا کره جنوبی گرفته تا هند، فرانسه و دانمارک نیز شناسایی شده است.

نوع جدیدی که B1525 نام دارد ، از طریق تعیین توالی ژنوم در حداقل 10 کشور کشف شد. اولین سکانس ها از اوایل دسامبر ظهور کردند و گفته می شود که در انگلستان و نیجریه ساخته شده اند.

گفتنی است که سال گذشته  دنیا از وجود ویروس COVID-19 مطلع شد و اولین موراد بیماری در یک بازار فروش حیوانات زنده در شهر ووهان چین مشاهده شد.

از آن زمان تاکنون، ویروس تقریبا هر ماه دستکم دو جهش داشته است. اگر ویروس امروز را با ویروس اولیه در ووهان چین مقایسه کنیم، با دستکم 25 جهش با یکدیگر تفاوت دارند.

ویروس کرونا پس از همه‌گیری جهانی تاکنون جان بیش از دو میلیون نفر را در سراسر دنیا گرفته و اقتصاد جهانی را در آستانه نابودی قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала