اتحادیه اروپا 33 میلیون دوز واکسین ضدکرونا را دریافت کرد

© REUTERS / Dado Ruvicاتحادیه اروپا 33 میلیون دوز واکسین ضدکرونا را دریافت کرد
اتحادیه اروپا 33 میلیون دوز واکسین ضدکرونا را دریافت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عضو شوید
رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید که اتحادیه در حال حاضر حدود 33 میلیون دوز واکسین ضد ویروس کرونا را دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت، اتحادیه اروپا در حال حاضر حدود 33 میلیون دوز واکسین ضد ویروس کرونا را دریافت کرده است.

وی گفت: واکسیناسیون ادامه دارد، تاکنون حدود 33 میلیون دوز ارائه شده است، 22 میلیون نفر حداقل یک دوز دریافت کرده‌اند، هفت میلیون نفر دو دوز گرفته‌اند.

وی افزود که اتحادیه اروپا قصد دارد سرعت واکسیناسیون را به تدریج تسریع بخشد. فن در لاین توضیح داد: ما در هفته‌ها و ماه‌های آینده واکسیناسیون‌ها را تسریع خواهیم کرد، تولید سه واکسین مصوب همچنان ادامه خواهد یافت و واکسین‌های بیشتری نیز به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر، سه واکسین ضدکرونا (فایزر/بیوان‌تک خرید تا 600 میلیون دوز، مدرنا تا 160 میلیون دوز و آسترازنکا تا 400 میلیون دوز) در بازار اتحادیه اروپا مجوز دریافت کرده است.

علاوه براین، اتحادیه اروپا با شرکت‌های Johnson&Johnson، Sanofi-GSK و CureVac برای تولید واکسین به اتحادیه قرارداد منعقد کرده است. تا به امروز Sanofi-GSK و CureVac هنوز درخواستی برای اجازه دادن به داروهای خود در بازار اتحادیه اروپا ارسال نکرده‌اند.

تمام کشورهای اتحادیه اروپا از طریق قراردادهای کمیسیون اروپا قادر خواهند بود به بیش از 2.3 میلیارد دوز واکسین ضدکرونا دسترسی پیدا کنند. اتحادیه اروپا انتظار دارد که تا اواسط ماه سپتمبر، حدود 70 درصد از مردم اروپا واکسین شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала