ازبکستان استفاده از واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه را تأیید کرد

© Photo / Russian Direct Investment FundПроизводство вакцины "Спутник V" в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи
Производство вакцины Спутник V в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عضو شوید
مقامات ازبکستان ، مجوز استفاده گسترده برای واکسن اسپوتنیک وی "Sputnik V" را صادر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته ویژه در جمهوری ازبکستان برای مبارزه با ویروس کرونا امروز چهارشنبه اطلاع داد مقامات این کشور واکسن روسی اسپوتنیک وی را برای استفاده گسترده تأیید کرده اند و اقدامات برای خرید یک میلیون دوز از این واکسن در حال انجام است.

در اطلاعیه منتشره در وب سایت این نهاد گفته می‌شود: "واکسن اسپوتنیک وی که توسط مرکز علمی روسی گامالیا ساخته شده است ، برای استفاده گسترده در ازبکستان تأیید شده است."

Производство вакцины Sputnik V в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
صدور مجوز برای تولید واکسن اسپوتنیک وی در قزاقستان

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) نیز تایید کرده است که واکسن اسپوتنیک وی در ازبکستان مجوز دریافت کرد. كیریل دیمیتریف، رئیس این صندوق گفت در حال حاضر، این واکسن در 28 کشور از جمله روسیه، ایران، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، جمهوری صرب بوسنی، لبنان، میانمار، پاکستان، مغولستان، بحرین، مونته نگرو و همچنین کشور سنت وینسنت و گرنادین‌ها  و ازبکستان به ثبت رسیده است.

یادآوری می‌کنیم مجله پزشکی «لنست» اخیرا  با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند.

در گزارش این مجله که از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی جهان است، آمده که این واکسن مقابله با ویروس کرونا، روی افراد بالای 65 سال اثر دارد و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می‌کند.

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала