انتقاد دبیرکل سازمان ملل متحد از توزیع ناعادلانه واکسین کرونا

© REUTERS / Sergei Karpukhinانتقاد دبیرکل سازمان ملل متحد از توزیع ناعادلانه واکسین کرونا
انتقاد دبیرکل سازمان ملل متحد از توزیع ناعادلانه واکسین کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل متحد، همه‌گیری را تشدید کننده عوامل بی‌ثباتی در جهان دانست و از اینکه هنوز 130 کشور جهان حتی یک دوز از واکسین ضدکرونا را دریافت نکرده‌اند، انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع اطمینان از دسترسی مناسب به واکسین‌های کوید-19 برگزار شد، افزود که توزیع واکسین‌های ضدکرونا در جهان ناعادلانه و نابرابر انجام می‌شود.

استقبال سازمان ملل از اثربخشی بالای واکسین کرونای روسی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
استقبال سازمان ملل از اثربخشی بالای واکسین کرونای روسی

گوترش با تاکید بر اینکه پیشرفت در واکسیناسیون بسیار نابرابر و ناعادلانه بوده است، توضیح داد: فقط 10 کشور 75 درصد واکسین‌های کووید-19 را تزریق کرده‌اند. در حالیکه ، بیش از 130 کشور حتی یک دوز دریافت نکرده‌اند. افراد تحت تأثیر درگیری و ناامنی، در معرض خطر خاصی قرار دارند که عقب بمانند.

وی گفت: ما باید تلاش کنیم تا همه مردم در هر جا فرصت واکسیناسیون را داشته باشند... با این وجود پیشرفت در زمینه واکسیناسیون بسیار نابرابر و ناعادلانه بوده است.

گوترش تاکید کرد که اگر مانع گسترش ویروس در کشورهای در حال توسعه نشویم، «بارها و بارها جهش خواهد یافت و ممکن است منجر به این واقعیت شود که همه‌گیری بیش از آن دوام بیاورد».

پیش از این، دبیرکل سازمان ملل متحد کشورهای جهان را به «همبستگی واکسین» فراخوانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала