Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

شبی که امباپه از مسی عبور کرد + عکس

© REUTERS / ERIC GAILLARDکیلیان امباپه مهاجم پاری سن ژرمن Soccer Football - Ligue 1 - AS Monaco vs Paris St Germain - Stade Louis II, Monaco - January 15, 2020 Paris St Germain's Kylian Mbappe celebrates after scoring a goal that is later disallowed
کیلیان امباپه مهاجم پاری سن ژرمن     Soccer Football - Ligue 1 - AS Monaco vs Paris St Germain - Stade Louis II, Monaco - January 15, 2020   Paris St Germain's Kylian Mbappe celebrates after scoring a goal that is later disallowed   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عضو شوید
کیلیان امباپه با هت‌تریک خیره کننده دیشب اش در زمین بارسلونا در لیگ قهرمانان، توانست از لیونل مسی عبور کند.

به گزارش اسپوتنیک؛ دیشب بارسلونا در شب درخشان کیلیان امباپه برای پاری‌سن‌ژرمن، با حساب 4-1 شکست خورد که امیدهای این تیم برای رسیدن به دور بعد را کمتر ساخت.

در جریان این دیدار مسی با گلی که از روی نقطه پنالتی زد، رکورد جالبی را به ثبت رساند اما این فوق ستاره برای مدت طولانی به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال کره خاکی نه تنها در روزش بلکه در همه زمان‌ها، کاملا توسط کیلیان امباپه ارتقا یافت.

مهاجم فرانسوی شب قبل عملکرد کاملی از خود به نمایش گذاشت و مشخصاً آن هت‌تریک نفس گیر بود. و او اکنون به نظر می‌رسد كه می‌تواند تاج مسی را به عنوان پادشاه فوتبال جهان به چنگ آورد.

و این اتفاق چندان دور از انتظار به نظر نمی‌رسد که تغییر گارد در رأس فوتبال جهان نزدیک است.

پس از بازی آنتوان گریزمن هموطن امباپه و ستاره بارسا نیز مهر تأیید زد که: "کیلیان امباپه شب بسیار خوبی را سپری کرد. پی‌اس‌جی یک ستاره بزرگ برای آینده دارد که در سطح لئو مسی یا کریستیانو رونالدو خواهد بود."

از زمانی که آندری شوچنکو هت‌تریک برای دینامو کیف در سال 1997 انجام داد، امباپه اولین بازیکنی شد که در نیوکمپ در لیگ قهرمانان هت‌تریک کرد. اولین مورد او انفجار از راه دور پس از چرخیدن در دور کلمنت لنگلت بود، دومین ضربه او به ضربه برگشت و سومین ضربه عالی او که کار بارسا را ساخت. اما نمایش همه جانبه او در نحوه عذاب بارسا مانند مسی بود که اوون هارگریوز، این ستاره را به رونالدوی برزیلی تشبیه کرد.

امباپه از زمان به دست گرفتن قدرت در پاری‌سن‌ژرمن، مائوریسیو پوچتینو را به خاطر تأثیرپذیری‌اش تحسین کرد که پس از پایان نایب قهرمانی زیر نظر توماس توخل شرط خوبی برای پیروزی در مسابقات به نظر می‌رسد.

این فوق ستاره 22 ساله گفت: "مربی از زمان آمدن‌اش کار بزرگی انجام داده است. اما او کار خارق العاده‌ای را با فینال آغاز کرد. ما از نظر جسمی بهتر و بهتر می‌شویم. ما هنوز در اوج نیستیم، حتی اگر امشب خیلی خوب بود. ما می‌خواستیم به اینجا بیاییم و برنده شویم. ما این کار را به سبکی انجام دادیم. امشب باشکوه بود اما ما هنوز چیزی برنده نشده‌ایم."

این دیدار عالی برای پاری‌سن‌ژرمن قبل از تلاش تابستانی آنها برای فریب دادن مسی بود که قراردادش در پایان فصل خاتمه می‌یابد.

نتیجه دیدار امشب تقریبا امیدواری بارسا برای چهاردهمین سال پیاپی صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به پایان رساند.  در حالی که غول لیگ 1 فرانسه با مائوریسیو پوچتینو شرط خوبی برای تکرار سفر فصل گذشته به فینال را دارد و شاید بهتر هم پیش بروند.

این نبرد تایتانیک باعث شد پوچتینو در مقابل رونالد کومان سرمربی سابق ساوتهمپتون که جانشین مربی آرجانتین در سنت ماری در سال 2014 شد، ظاهر شود. در نیمه اول مسی ساکت بود اما هنوز یک پاس خیره کننده تولید کرد که منجر به پنالتی او شد.

این بازیکن 33 ساله یک توپ زیبا از بالای سر به فرانکی دی یونگ رساند که حتی اگر در ابتدا به نظر می‌رسید ستاره هالندی توسط لایوین کورزاوا نقش بر زمین شد تا مسی پشت ضربه پنالتی قرار گرفته و برای 20مین فصل متوالی گل‌زنی کند.

اما شاگردان پوچتینو فوق العاده پاسخ دادند و پس از این‌که عثمان دمبله نتوانست پاس درست مسی را به خوبی تمام کند، کار امباپه آغاز شد.

امباپه توانست ابتدا روی حرکت کورزاوا امباپه توانست دروازه حریف را باز کند. جایی که هیجان انگیزترین بازیکن فوتبال اروپا قبل از انفجار در سقف تور، با توپ دور لنگلت چرخید و با مهارت بسیار خوبی آنرا وارد دروازه کرد.

قبل از پایان نیمه اول بازی، مارک آندره تر اشتگن با درخشش عالی خود کورزاوا و کین را آرزو به دل گذاشت که گل بزنند، در حالی‌که یک ضربه ایکاردی نیز با اختلاف اندک به بیرون رفت.

در فوتبال برخی از بازیکنان برای مراحل بزرگ ساخته شده‌اند که مسی نمونه نهایی آن است اما به نظر می‌رسد امباپه از همان پارچه بریده شده است. ستاره فرانسوی از مسابقه لذت می‌برد، به چالش‌های دور می‌رقصید و به خواست خود حریفان را دور می‌زد. او با تلاش‌های مداوم خیلی خوب به دروازه ثانیه به ثانیه نزدیک می‌شد.

گل دوم امباپه و سپس مویز کین به ثبت رسید اما امباپه 5 دقیقه مانده به پایان همه چیز را حل کرد و در یک ضدحمله سریع با یک ضربه عالی توپ را در گوشه بالای دروازه جای داد و حساب کار را 4-1 ساخت.

این 40مین گل او در 41 بازی در لیگ قهرمانان بود و نشان داد که او به خوبی از مسی پیشی گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала