آیا اسرائیل با مانور هوائی آمادگی حمله بر ایران را می گیرد؟

CC0 / Pixabay / مانور هوایی اسرائیل
مانور هوایی اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عضو شوید
یک تعداد از رسانه های اسرائیلی هدف از مانور هوایی اسرائیل در سرحدات شمالی این کشور را حمله احتمالی به تاسیسات هستوی ایران می دانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، این پرتال خبری در گزارشی اعلام نمود که قبل از انتخابات در اسرائیل، نتانیاهو باید بیش از هر چیز از تحمیل تنش بر اسرائیل پرهیز کند و در مدت زمان کوتاه باقی مانده بر مسائلی چون عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی و البته تزریق واکسین به شهروندان اسرائیلی و غیره مانور دهد. در حین حال دیگر به شخصیت مانند ترامپ نیاز نیست که در سایه حمایت او و دریافت دسته گل های انتخاباتی بتواند به آینده سیاسی اش در مقام صدارت مطمئن باشد.

  نتانیاهو: حمله پیشگیرانه به ایران از دستور کار حذف نشده است    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2020
هشدار شدید نخست‌وزیر اسرائیل به ایران

البته نتانیاهو بر این باور است که در سایه تاکید بر خطرات ناشی از حضور جبهه مقاومت در کنار مرزهایش از یک سو و تاکید بر خطری اساسی مانند کشور ایران برای موجودیت اسرائیل از سو دیگر می تواند بر حجم رائی در سبد انتخاباتی اش بی افزاید.
یکی از بحث های رایج این روزها در ایران متوجه فردی است که در ترور شهید فخری زاده دست داشته است. اگرچه بحث ها درخصوص انتساب اداری او جریان دارد اما نکته ای اساسی در این بحث ها محل تامل است و آن اینکه عاملین ترور شهید دقیقا مشخص شده اند و البته این بدان معناست که با شناخت عاملین ترور تردیدهای احتمالی درخصوص آمرین این اقدام نیز کاملا برطرف شده است. دیگر اینکه، این مسائل یعنی آنکه در آستانه انتخابات اسرائیل نمی توان برای نتانیاهو دردناک تر از انتقام ایران از خون شهید هستوی اش چیزی را تصورکرد. ایران به صراحت و با تاکید بر انتقام گیری از آمران و عاملین شهادت شهید فخری زاده تاکید کرده و بر آن مصمم است.
 واقعیت آن است که در این روزها، نه زمان، نه امکانات و نه تحولات هیچ گونه همراهی با نتانیاهو در اجرای تهدیدات رسانه هایش علیه ایران ندارند و البته این تهدیدها و تحلیل ها حداکثر مصرف شان تا انتخابات 35 روز پیش است و احیاناَ بیشترین مخاطبینش آنانی هستند که قرار است در انتخابات رای آرا و یا علیه نتانیاهو رای دهند. مانور های ناگهانی که در دو روز اخیر صورت گرفته، ممکن باعث احضار نتانیاهو به محکمه، ریکاردشکنی اسرائیل در ارتباط ویروس کرونا، بیکاری و آسیب دیدگی اسرائیل به ویژه در یک سال اخیر و غیره را به حاشیه خواهد برد و توجهات داخلی را تا حدودی از واقعیت عریان داخل اسرائیل منحرف خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала