افغانستان: شرکای خارجی دو سال دیگر همکاری کنند، خودکفا می‌شویم

CC BY 2.0 / Senior Airman Courtney Witt / US committee visits Ghazniافغانستان: شرکای خارجی دو سال دیگر همکاری کنند، خودکفا می‌شویم
افغانستان: شرکای خارجی  دو سال دیگر همکاری کنند، خودکفا می‌شویم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عضو شوید
درحالی که وزرای دفاع ناتو در حال تصمیم‌گیری درباره حضور و یا خروج از افغانستان هستند، دولت کابل خواستار ادامه حضور نیروهای خارجی در کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز در گزارشی گفته‌است که دولت افغانستان از متحدان خارجی خود خواسته‌است تا برای دو سال دیگر در افغانستان باقی بمانند.

دبیرکل ناتو احتمال خروج نیروهای ناتو از افغانستان را ارزیابی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
دبیرکل ناتو احتمال خروج نیروهای ناتو از افغانستان را ارزیابی کرد

روزنامه به نقل از حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور گفته است، حتی اگر با طالبان صلح نشود، انتظار می‌رود تا دو سال دیگر افغانستان کاملاً متکی به خود شود و توانایی انجام مسئولیت‌های امنیتی را به طور مستقلانه داشته باشد، از همین‌رو امریکا و متحدانش دو سال دیگر در افغانستان بمانند.

وی افزوده است: و ما می‌خواهیم دستاوردهای 20 سال گذشته را حفظ کنیم. بزرگ‌ترین مشکل ما امور مالی است، نه نیرو و نه توانایی جنگی.

این اظهارات را حمدالله محب در حالی مطرح کرده است که وزرای دفاع ناتو قرار است امروز و فردا در مورد حضور نیروهای خود در افغانستان تصمیم بگیرند. ایالات متحده نیز در حال بازنگری توافق‌نامۀ صلح امریکا-طالبان است

همچنین رسانه‌ها به نقل از منابع ناتو گزارش می‌دهند که با وجود درخواست طالبان برای خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان در پایان ماه آپریل، نیروهای خارجی بیش از مهلت تعیین شده در توافقنامه قطر به حضورشان در افغانستان ادامه خواهند داد.

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت که نیروهای این سازمان تا رسیدن "زمان مناسب" افغانستان را ترک نخواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала