بازداشت یک عضو طالبان به اتهام تلاش برای ترور معاون والی لوگر

© Photo / R Sبازداشت یک عضو طالبان به اتهام تلاش برای ترور معاون والی لوگر
بازداشت یک عضو طالبان به اتهام تلاش برای ترور معاون والی لوگر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عضو شوید
ریاست عمومی امنیت ملی روز چهارشنبه، بیست‌ونهم دلو خبر داد که عضو گروه طالبان را که در صدد ترور رابعه استانکزی، معاون والی لوگر و شماری از مقام‌های محلی این ولایت بود، بازداشت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، این ریاست از فرد بازداشت شده به نام «مصباح‌الله» یاد کرده است که در پوشش فارمسست در یکی از داروخانه‌های لوگر مسوولیت ترصد، تعقیب، جاسازی ماین، ترور کارمندان دولتی، نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را برعهده داشته است.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که مصباح‌الله در صدد بود تا در کوتاه مدت، رابعه استانکزی معاون والی لوگر، مشاور مقام ولایت، یکی از فرماندهان ارشد پولیس و مسوول ارشد پولیس محلی لوگر را ترور کند.

این ریاست افزوده است که تیم‌های عملیاتی ریاست عمومی امنیت ملی هسته‌های تروریستی را شناسایی کرده و با اجرای عملیات طرح‌ریزی شده مصباح‌الله را بازداشت و اجرای طرح‌های ترور او برای هدف قراردادن مقام محلی لوگر را خنثا کرده‌اند.

این ریاست تأکید کرده است که طالبان هنوز هم بر افکار «متحجرانه» خود اصرار می‌ورزند و در صدد کنار زنان از صحنه اجتماع، سیاست، فرهنگ و اقتصاد هستند.

امنیت ملی افزوده است که طالبان توانایی درک دست‌آوردهای زنان را ندارند، اما نیروهای امنیت ملی متعهد به حفاظت از همه شهروندان کشور هستند.

طالبان تاکنون درباره این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала