رسوایی تجاوز جنسی در دفتر وزیر دفاع استرالیا

CC BY 2.0 / Phil Whitehouse / Australia Day Australia Day, Sydney Harbour
Australia Day, Sydney Harbour - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عضو شوید
نخست وزیر استرالیا گفته است که تحقیق در مورد رسوایی تجاوز جنسی در دفتر وزیر دفاع را آغاز نموده است. او وعده سپرد که فرهنگ نگرش نسبت به زنان در پارلمان را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی"9 News " اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا از زنی عذرخواهی کرد که مدعی شده همکارش در پارلمان این کشور به ‌وی تجاوز کرده است. آقای موریسون همچنین وعده داد که دربارهٔ رفتار حرفه‌ای در فضای کاری دولت، بررسی جامعی صورت بگیرد.

 موریسون به خبرنگاران در کانبرا گفت: این امر نباید اتفاق می‌افتاد، و من عذرخواهی می‌کنم. می‌خواهم اطمینان حاصل کنم هر زن جوانی که اینجا کار می‌کند تا حد امکان از امنیت برخوردار است.

وی گفت، دفتر نخست‌وزیر و "استفانی فاستر"، مقام کابینه را به بررسی روند در حل شکایات محل کار منصوب کرده، ضمن آنکه یک قانون‌گذار پشتیبان نیز در مورد فرهنگ محیط کار تحقیق خواهد کرد.

این در حالی است که بریتنی هیجنز، 26 ساله و مشاور رسانه‌ای پیشین دولت استرالیا می‌گوید در سال 2019 میلادی، یکی از همکارانش که برای حزب اسکات موریسون یعنی حزب لیبرال کار می‌کرده، در دفتر وزیر دفاع کنونی به او تجاوز کرده است.

خانم هیجنز گفته بود که همان زمان مراتب را به رئيس خود اطلاع داده و با پلیس نیز صحبت کرده؛ اما به‌خاطر نگرانی‌ دربارهٔ آیندهٔ شغلی‌اش از ثبت شکایت رسمی نزد پلیس پرهیز کرده است.

اتهام تجاوز اخیر، پس از مجموعه‌ای از اتهامات بدرفتاری با زنان در حزب لیبرال استرالیا، فشار بیشتری به کابینهٔ اسکات موریسون آورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала