آمریکا و روسیه قادر به تقویت ثبات استراتژیک هستند

© AFP 2023 / Saul Loeb آمریکا و روسیه قادر به تقویت ثبات استراتژیک هستند
 آمریکا و روسیه قادر به تقویت ثبات استراتژیک هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده می گوید که واشنگتن و مسکو قادر به همکاری در زمینه های تقویت ثبات استراتژیک می باشند.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه در مصاحبه با رادیو ملی امریکا، بیان داشت: ایالات متحده و روسیه توانستند به سرعت با تمدید 5 ساله معاهده اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های استراتژیک تهاجمی (پیمان استارت، که به طور غیررسمی به عنوان شروع III شناخته می شود)،  موافقت کنند و با وجود اختلافات موجود واشنگتن راه های دیگری برای افزایش ثبات استراتژیک در نظر خواهد گرفت.

بلینکن :دولت بایدن توافق با طالبان را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2021
بلینکن :دولت بایدن توافق با طالبان را بررسی می‌کند

وی گفت: اختلافات بین دو کشور وجود دارد و ایالات متحده "نگران رفتار روسیه و اقدامات روسیه است." با این وجود، واشنگتن و مسکو قادر به همکاری در زمینه های مورد علاقه مشترک هستند.

بلینکن تأکید کرد: ما توانستیم خیلی سریع پیمان استارت را برای پنج سال تمدید کنیم، زیرا این به نفع ما است و ما روشهای دیگری برای تقویت ثبات استراتژیک با روسیه را در نظر خواهیم گرفت، اگرچه ما به وضوح در مورد اقداماتی که آنها انجام می دهند صحبت می کنیم و منافع و ارزشهای ما را به چالش می کشند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: با این وجود، ما باید بتوانیم در دو جبهه کار کنیم.

در تاریخ 3 فبروری، وزارت خارجه روسیه درباره اتمام رویه های داخلی لازم برای لازم الاجرا شدن توافق نامه تمدید پیمان استارت، با سفارت ایالات متحده تبادل نظر کرد.

وزارت خارجه روسیه تأكید كرد كه تمدید این پیمان حفظ و كاربرد بیشتر سازوكار اصلی حفظ ثبات استراتژیک را بر اساس برابری كاملاً محدودكننده زرادخانه های موشک هسته ای طرفین تضمین می كند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала