فیسبوک انتشار اخبار در آسترالیا را منع کرد

© Photo / Ilona Golovinaفیسبوک انتشار اخبار در آسترالیا را منع کرد
فیسبوک انتشار اخبار در آسترالیا را منع کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2021
عضو شوید
شهروندان آسترالیا، پس از این حق ندارن اخبار داخلی و خارجی را در فیسبوک منتشر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، این اقدام فیسبوک، به لایحه دولت آسترالیا است که شرکت های فناوری را مجبور می‌سازند تا درآمد تبلیغات را با ناشران اخبار تقسیم کنند. درهمین حال مقامات این کشور قول داده اند که اگر فیسبوک و گوگل موفق به توافق با رسانه ها شوند، آن را قبول نمی کنند.

Серена Уильямс во время игры с Агнешкой Радваньска в полуфинале Australian Open в Мельбурне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2021
تنیس آسترالیا؛ اجاره 18 هواپیما برای انتقال بازیکنان

اما این اتفاق رخ نداد، این شرکت گفته است که سود اخبار آن فقط 4 درصد از محتوای این سیستم عامل یادداشت های خبری است. در مقابل، ناشران از ارسال مطالب خود در شبکه های اجتماعی بهره قابل توجهی می برند. طبق گفته فیسبوک، فقط در یک سال گذشته، انتشارات آسترالیایی توانستند 407 میلیون دالر اضافی از طریق پست های فیس بوک کسب کنند.
فیسبوک در مورد بسته شدن در این کشور گفت: تلاش برای مطابقت با قانونی که ماهیت این روابط را نادیده می گیرد یا ممنوعیت محتوای اخبار مبتنی بر خدمات ما در استرالیا. مجبور به گزینه دوم شده ایم."
اما درهمین حال، گوگل توانست با رسانه های استرالیا مذاکره کند - با بزرگترین شرکت رسانه ای استرالیا Nine Entertainment Co، بزرگترین صاحب روزنامه در این کشور News Corp، و همچنین Junkee Media و Seven West Media قرارداد منعقد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала