کلوپ ویدیو

هلیکوپتر بی خطر مجهز با پراشوت+ویدیو

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر هلیکوپتر Curti Zefhir
هلیکوپتر Curti Zefhir - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2021
عضو شوید
شرکتCurti Aerospace ایتالیایی هلیکوپتر سبک دو نفره Zefhir را ساخته است که مجهز با پراشوت می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت Curti توسط تاجر به نام لیبرو کوکتری در سال 1955 ایلوم ایجاد شد که به شاهراه با سرعت به نام های Enzo  و  Dino Ferrariمشهور می باشد. تا سال 2007 ، مسابقات جایزه بزرگ فرمول 1 ایتالیا در آنجا برگزار می شد. با وجود چنین محله ای ، این شرکت هیچ ارتباطی با سپورت موتررانی ندارد ، زیرا در ابتدا فقط اجزا و قطعات ماشین آلات زراعنی و صنعت نساجی را تولید می کرد.

در دهه هفتاد قرن گذشته، به دلیل بسته بندی و تولیدکنندگان هواپیما، دامنه محصولات این شرکت گسترش یافته است و به نوبه خود به آن امکان داد همکاری مثمر را با شرکت هلیکوپترهای AgustaWestlang ایجاد کند. متعاقباً ، همانطور که معمولاً در مورد سایر سازندگان قطعات اتفاق می افتد ، خود Curti تصمیم گرفت تا در ساخت طیارات تلاش کند. در عوض، یک بخش هواپیمایی Curti Aerospace یک هلیکوپتر سبک دو نفره Zefhir را توسعه داد که دارای تعدادی ویژگی جالب و حتی منحصر به فرد  را دارد.

در اولین آزمایش بدون سرنشین، این هلیکوپتر تا ارتفاع 300 متر ارتفاع بلند شد و سپس انجن آن عمدی خاموش گردید، چرخ های آن "قفل" شدند و پراشوت آن باز گردید. هنگام فرود، چرخ های آن شکست و به پهلو افتاد، اما به مانکن های که نقش پیلوتان و مسافر را داشتند، هیچ نوع آسیب جدی نرسید. خود هلیکوپتر خیلی سریع ترمیم گردید و به زود فعال شد و در نمایشگاه های مختلف طیارات و هلیکوپترها رونما گردید.

این هلیکوپتر 700 کیلو گرام و انجن آن 60 کیلو گرام وزن دارد، حداکثر سرعت آن 185 کیلومتر فی ساعت و تا 318  کیلومتر و حداعظم 400 کیلومتر متواند مستقیم پرواز نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала