Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مرد‌ مسلح ناشناس عامل شکست باربوسا برابر‌ هوتک؛ ماجرا‌ چیست؟

© Photo / Leonardo Barretoمبارزه احمدولی هوتک - لئوناردوباربوسا
مبارزه احمدولی هوتک - لئوناردوباربوسا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2021
عضو شوید
لئوناردو باربوسا مبارز برزیلی پس از مسابقه با احمدولی هوتک اعتراف کرد که به خاطر حفظ جان‌اش در برابر فرد مسلح عصبانی، مسابقه را واگذار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ احمدولی هوتک در 11 فبروری در کابل به مصاف لئوناردو باربوسا رفت و در روند دوم حریف‌اش را ضربه فنی کرد اما این مبارزه برای او چندان خوش تمام نشد زیرا برخی هواداران آنرا مبارزه تقلبی عنوان کردند، با آنکه هوتک این امر را به شدت رد کرد.

اما در آخرین مورد سیربهادر زاده لینک خبری را در صفحه فیسبو‌ک‌اش شریک سازی کرده که واکنش احمدولی هوتک را به همراه داشته است. اما در این بین درمل لاهو با نظر دهی زیر این پُست، از برگزار شدن این مسابقه ابراز نارضایتی کرده و مسولان برگزاری مسابقه 11 فبروری را افراد اشخاص ساده عنوان کرد.

در خبری که بهادر زاده شریک ساخته آمده که رقابت‌های مبارزات آزاد همیشه فقط با مشت، لگد و جدال بین دو مبارز در یک قفس نیست، گاهاً خطرناک‌تر می‌شود و حتی پای یک فرد مسلح را به زمین می‌کشد.

این داستان لئوناردو باربوسا مبارز برزیلی است که در 11 فبروری در مسابقات سازمان TGFC (مسابقات قهرمانی مبارزان واقعی بزرگ) در کابل مقابل احمد ولی هوتک شرکت کرد و باخت. هوتک این مبارز را در یک پایان جنجالی با ضربات زانو و مشت متوقف کرد.

در ویدیوی نشر شده از جریان مبارزه مشاهده می‌شود که پس از ضربه زانو، باربوسا به وضوح واکنش بیش از حد نشان داد و سر خود را به عقب کشید. قبل از آنکه جمعیت برای جشن پیروزی هوتک به قفس نزدیک شوند.

بسیاری از کسانی که مسابقه را تماشا می‌کردند این اقدام را زیر سوال بردند اما در روز چهارشنبه 17 فبروری لئوناردو باربوسا در صفحه فیسبوک‌اش توضیح داد که چه اتفاقی افتاده است.

باربوسا نوشت: "آنچه در آخرین مبارزه من رخ داده چیزی نیست که تبلیغ می‌کنند، من حقایق را بازگو می‌کنم. وقتی وارد افغانستان شدم از طرف برگزارکنندگان این رویداد و همچنین توسط مردم افغانستان بسیار مورد استقبال قرار گرفتم. همه چیز خوب بود تا لحظه‌ای که به سالُن ورزشی محل برگزاری رویداد رسیدم. وقتی در رختکن بودم، یک طرفدار وارد شد و چیزی گفت که من نفهمیدم و به من نشان داد که او مسلح است. خوب مسلح بودن افراد در آنجا امری عادی است."

در ادامه باربوسا اضافه می‌کند: "هنگامی که مبارزه شروع شد، همان هوادار با دو نگهبان بود و مرتباً همان چیزهایی را که در رختکن یا چیزی شبیه آن به من گفت، همیشه بسیار عصبانی فریاد می‌زد. او بازگشت تا بین روند اول و دوم پرخاشگرانه باشد، من فقط در یک کشور خارجی بودم و ترسیده بودم، می‌خواستم زندگی خود را حفظ کنم زیرا صادقانه نمی‌خواستم بفهمم که خشم آن هوادار تا کجا در نتیجه مبارزه تأثیر داشت."

سپس لئوناردو باربوسا تصمیم گرفت برای حفظ جان خود مبارزه را به حریف واگذار نماید. این مبارز همچنین اظهار داشت که وی مردم افغانستان را مقصر این امر نمی‌داند و آنها به او قول یک مبارزه برگشتی در کشور بی طرف را داده‌اند.

اما شریک سازی این خبر از سوی سیربهادر زاده ورزشکار نام‌دار مبارزات آزاد کشور واکنش‌های احمدولی هوتک و درمل لاهو از هماهنگ‌کننده‌های مبارازت افغان‌ها در بیرون کشور را در پی داشت.

احمدولی هوتک زیر پُست بهادر زاده نوشت: "درکت می‌کنم که در گرفتی و زیاد زوریت داده حالی تاریخ تو تیر شده تو پیر شدی. ضرور نیس که تهمت بسته کنی."

در ادامه پس از هوتک درمل لاهو اما کمنت برخلاف انتظار هوتک را داد و وارد ماجرا شد: "ابرو همه ورزشكاران را بر باد ميدهند !! اميدوار استم همه عزيزان جواب شانرا گرفته باشند بابت اينكه از من سوال ميكردند چرا اين برنامه را محكوم كردم، و چرا از روز اول حتا يك كمنت هم نگذاشتم پاي پست‌هاي اين مسابقه و اين در حال است كه از دوستي من با ولي هوتك همه اگاه استند! مهمان كردند در برنامه به كابل جواب رد دادم خواهش كردند لايف بيايم گفتم تشكر نميتًوانم مصروف استم!

با تصف (تاسف) كه اين دومين مسابقه است كه بدون ما ترتيب ميشوند توسط اشخاص ساده كه منجر به بد نامي همه ما ميشود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала