Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

امباپه و هالند؛ دوئل جذاب برای جانشینی مسی و کریستیانو

© AFP 2023 / Pascal PAVANIکلیان امباپه بازیکن پی اس جی
کلیان امباپه بازیکن پی اس جی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2021
عضو شوید
دو ستاره جوان در حال بزرگ شدن و توسعه رقابت شان هستند در حالی که الگوهای چون کریستیانو رونالدو و لیونل مسی یکی از درخشان‌ترین دوران را سپری کردند و اکنون امباپه و هالند می‌خواهند آنرا تکرار نمایند.

به گزارش اسپوتنیک؛ فوتبال جهان شاهد یک دوئل جدید از ستاره‌های جوان در اوج بازی‌ها است. آن بچه‌هایی که در دهه 1990 متولد شدند با تماشای الگوهای شان بزرگ شدند مانند: زیدان، رونالدینیو، هنری، توتی، جرارد، لمپارد، رائول و بقیه. پس از آن مسلماً بزرگترین رقابت فردی شناخته شده برای بازی زیبا میان لیونل مسی و کریستیانو رونالدو جایگزین آن‌ها شد، موضوعی که در سال‌های اخیر به دلیل فاصله بیشتر آنها از بین رفته است.

و در حالی که این دو افسانه زنده و به دنبال عبور از تاج‌های دیگری هستند، دو مدعی جدید برای سلطنت قدم می‌گذارند: کیلیان امباپه و ارلینگ هالاند، دو جوانی که تحت تأثیر سوپراستارهای پرتگالی و آرجانتین رشد کردند.

امباپه یک قدم جلوتر از هالند

دنیا تماشا کرد که بارسلونا با شکوهِ امباپه سه شنبه در نیوکمپ منفجر شد. این بازیکن فرانسوی سه گل زد در جالی‌که نیمار حضور نداشت تا یاران مسی را پشت سر بگذارد و پیکه دستش به او نرسد که به معنای واقعی کلمه در تصویری که مدتها در حافظه زنده خواهد ماند.

از زمان اولین دقایق حضورش به عنوان یک حرفه‌ای در موناکو، مهاجم فرانسوی با سرعت بالایی پیشرفت کرده و فقط در 22 سال سن چراغ اصلی یک ستاره بزرگ برای اروپا و فرانسه را روشن کرد.

امباپه با وجود سن کم، یکی از قهرمانان اصلی عناوین کسب شده در مجموعه شب‌های بزرگ اروپایی است، لیستی که با گذشت فصل به سرعت در حال رشد است. او هفته گذشته در بارسلونا بود، احتمالاً بهترین گزینه تا به امروز و سپس یکی در اولدترافورد بود که او گلی را به ثمر رساند که باید یونایتد را از دم تیغ رد می‌کرد. بیشتر به عقب برگردید و ما به یاد می‌آوریم که او در استودیوی لوئیس دوم با موناکو خود را به مرحله اروپا معرفی کرد و منچسترسیتی قدرتمند را حذف کرد.

به نمایش‌های او با تیم ملی نگاه کنید؛ مسابقه یک شانزدهم نهایی او مقابل آرجانتین که در آن 2 گل به ثمر رساند و یک پاس گل در برد 4-3 به دست آورد که جهان را از ویژگی‌های او بیدار کرد.

کیلیان نزدیک به بُردن کفش طلایی بود و به نظر می‌رسد این مورد نیز در مرور زمان قابل دسترس باشد. با انعقاد قرارداد در PSG تا سال 2022 آینده او کمتر قاطع به نظر می‌رسد زیرا رئال مادرید سال‌ها در انتظار او بوده است. اکنون شاهزاده فوتبال باید به یک بلوغ کامل تصمیم بزرگی بگیرد و هر باشگاهی که بخواهد او را از پایتخت فرانسه دور کند، به اساس آخرین گزارش لو پاریسین احتمالاً باید 200 میلیون یورو پراخت نماید.

رئال خود را آماده می‌کند تا کریستیانوی جدیدش را به صحنه ظهور بیاورد. امباپه یک گزینه است اما عضوی دیگر از امتیاز گلزنی وجود دارد که توجه آنها را دیر جلب کرده است.

هالند با عناوین کمتر اما دقت بیشتر

هالند دو سال از امباپه جوان‌تر است و عناوین کمتری را نیز نسبت به بازیکن فرانسوی بلند کرده اما از نظر انتظارات و عملکرد تعادل از آنچه فکر می‌کنید با او برابر است.

هالند با قد 1.94 متری شکارچی کلاسیک نیست. تیراندازی است که با دقت حیرت انگیزی عمل می‌کند. مهاجم متولد لیدز در 24 بازی 25 گل به ثمر رسانده که رکورددار تعداد بازیکنان در اروپا می‌تواند باشد.

هالند در جام جهانی زیر 20 سال 2019 برابر هندوراس 9 گل باورنکردنی به ثمر رساند. او در اولین فصل حضورش در سالزبورگ 44 گل زد که منجر به علاقه قابل قبولی از سراسر اروپا شد. منچستر یونایتد از طریق مربی سابق هالند در مولده یعنی اوله گونر سولسشیر سعی در ترغیب وی برای پیوستن به لباس اولدترافورد داشت که به نهایت نرسید.

اولین برخورد جنجالی

هالند و امباپه قبلاً در لیگ قهرمانان اروپا با هم روبرو شده‌اند. ستاره نارویژی یک فصل است که با دورتموند بازی می‌کند و در لیگ قهرمانان برابر PSG روبرو شده که هر دو بازیکن سهم خود را در تساوی بازی کردند. هالند در بازی رفت با دبل درخشید که دورتموند را پیش انداخت، امباپه اما نقش بزرگتری داشت. این بازیکن فرانسوی به نیمار کمک کرد تا در بازی برگشت در پایتخت فرانسه نتیجه را 2-1 کند. در ورزشگاه خالی پارک دو پرنس، هالند و دورتموند به دست پاری‌سن‌ژرمن پرپر شد.

 

زودتر از مسی و رونالدو

لئو مسی با مربیگری در بارسلون زیر نظر فرانک ریکارد بزرگ شد، در حالی که کریستیانو "فرزند" سر الکس فرگوسن در یونایتد بود، جایی که سرانجام به یکی از بزرگترین بازیکنان باشگاه تبدیل شد و قهرمان لیگ قهرمانان و توپ طلا گردید. ظهور آنها چشمگیر بود، با این حال با نگاهی به آمارعا امباپه و هالند در مقایسه با اعجوبه‌های بارسلونا یا منچستر یونایتد موفق شده‌اند در مدت زمان کمتری اما در محیط‌ها و لیگ‌های کم تقاضا نیز به آنها اضافه کنند.

مسیر حرکت از نظر سن تقریباً مشابه است. مسی قهرمان لیگ قهرمانان در 2006 شد، اگرچه با نقشی دور از آنچه در حال حاضر دارد. کریستیانو در 19 سالگی فینال مسابقات قهرمانی اروپا 2004 را بازی کرد و در 23 سالگی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در مسکو گردید.

در مورد گل‌ها امباپه در حال حاضر در میان بهترین گلزنان PSG قرار دارد و هالند همچنان در جدول لیگ قهرمانان نردبان صعود را می‌پیماید و اخیراً از رونالدو نازاریوی بزرگ برزیلی پیشی گرفته است.

در حالی که مسی و رونالدو به ترتیب در بارسلونا و یوونتوس به برتری ادامه می‌دهند و اما همه خود را برای زمان خداحافظی هر دو بازیکن برتر تاریخ آماده خواهند کرد. پس از نمایش آنها در لیگ قهرمانان به نظر می‌رسد که امباپه و هالند آماده جنگ هستند تا ستاره‌های دهه آینده باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала