تولید کننده‌گان اسپوتنیک وی: 12 دیپلمات خارجی در روسیه واکسینه شدند

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر تولید کننده‌گان اسپوتنیک وی: 12 دیپلمات خارجی در روسیه واکسینه شدند
  تولید کننده‌گان اسپوتنیک وی: 12 دیپلمات خارجی در روسیه واکسینه شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2021
عضو شوید
تولید کننده‌گان اسپوتنیک وی: 12 دیپلمات خارجی در روسیه واکسینه شدند.

به گزارش اسپوتنیک به اشاره به توییتر سازندگان واکسن، سفارتخانه های خارجی مستقر در قلمرو فدراسیون روسیه به واکسن " Sputnik V" علاقه نشان می دهند. در این بیانیه آمده است: "دیپلمات های 12 کشور قبلاً با اسپوتنیک وی واکسینه شده اند و بسیاری دیگر از سفارتخانه ها علاقه نشان داده اند."

همچنین خاطرنشان شده است که روسیه دعوت نامه هایی را برای شرکت در برنامه واکسیناسیون به تمام سفارتخانه های خارجی در این کشور ارسال کرده است.

میلوس زمان رئیس جمهور چک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
رئیس جمهوری چک استفاده از Sputnik V را پذیرفت

گفتنی است که كیریل دیمیتریف، رئیس این صندوق گفت در حال حاضر، این واکسن در 28 کشور از جمله روسیه، ایران، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، جمهوری صرب بوسنی، لبنان، میانمار، پاکستان، مغولستان، بحرین، مونته نگرو و همچنین کشور سنت وینسنت و گرنادین‌ها و ازبکستان به ثبت رسیده است. یادآوری می‌کنیم مجله پزشکی «لنست» اخیرا با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند. در گزارش این مجله که از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی جهان است، آمده که این واکسن مقابله با ویروس کرونا، روی افراد بالای 65 سال اثر دارد و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می‌کند. واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها دوز از این واکسن تولید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала